Rozpoczął się proces składania wniosków o dofinansowanie zakupu samochodów ratowniczo-gaśniczych dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych.
Środki te zostaną przekazane z dotacji budżetu państwa oraz pieniędzy przekazanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Porozumienia pomiędzy Ministrem Spraw Wewnętrznych a Ministrem Klimatu i Środowiska w sprawie współdziałania w zakresie zwalczania zagrożeń dla środowiska.
Jednostki OSP zainteresowane dofinansowaniem zakupu samochodu powinny zgłosić się do adekwatnej terytorialnie komendy powiatowej/miejskiej PSP w celu złożenia wniosku w dedykowanej do tego celu aplikacji „Zakupy samochodów OSP 2025”, spełniającej funkcję wielokryterialnego modelu rankingowego.
Wybór wskazanych OSP będzie oparty na analizie następujących punktowanych kryteriów:
Stopień zagrożenia gminy
Średni udział w działaniach
Liczba strażaków OSP uprawnionych do działań
Liczba ratowników z uprawnieniami kierowcy
Średni wiek pojazdów
Możliwości garażowania
Współczynnik zakupów w gminie
Poziom posiadanego dofinansowania z innych źródeł
Współczynnik operacyjny przyznawany przez KP/KM PSP
Współczynnik operacyjny przyznawany przez KW PSP.
Szczegóły warunków dofinansowania są dostępne dla zainteresowanych w poszczególnych KP/M PSP. Wnioski należy składać w nieprzekraczalnym terminie do 25 marca.
