Przemyśl. Trwa rozbudowa bocznicy kolejowej PKP Intercity.
Celem inwestycji jest zwiększenie możliwości obsługi składów oraz poprawa efektywności przygotowania pociągów do trasy.
Inwestycja, realizowana przez konsorcjum firm KZN Rail i Wadoma, ma wartość niemal 340 mln zł, a jej zakończenie planowane jest na 2026 rok.
W ramach projektu przebudowane zostanie całe torowisko bocznicy w dzielnicy Bakończyce – powstanie około 5 km nowych torów oraz 30 rozjazdów.
Kluczowym elementem inwestycji będzie budowa nowoczesnej hali napraw oraz całorocznej myjni pociągów z trzema torami o długości 240 metrów. Myjnia zostanie wyposażona w system recyklingu wody oraz wykorzysta wody opadowe z instalacji deszczowej, co wpisuje się w ekologiczne podejście do zarządzania infrastrukturą kolejową.
Dodatkowo w ramach inwestycji powstaną m.in.:
- nowoczesna nastawnia,
- instalacja do odladzania pociągów,
- stacja paliw,
- nowe drogi, place manewrowe i parkingi.
Nowe zaplecze techniczne pozwoli nie tylko na skuteczniejszą konserwację i naprawy taboru, ale również znacząco usprawni proces przygotowania pociągów do podróży.
W obiekcie znajdzie zatrudnienie około 150 osób.
PKP Intercity podkreśla, iż rozbudowa bocznicy w Przemyślu to kluczowa inwestycja w rozwój nowoczesnej infrastruktury kolejowej w Polsce.