Szanowni Państwo,
już kilka razy pisałem Państwu o konieczności wyprowadzki z budynku PAST, w którym mieści się nasze obecne biuro.
Przypomnę: główną przyczyną są utrudnienia, których „dostarcza nam” zarządca budynku, nierzadko wpływające na efektywność codziennej pracy połączonych zespołów Centrum Życia i Rodziny i Instytutu Ordo Iuris, z którym dzielimy siedzibę.
Prawnikom Ordo Iuris udało się właśnie uzyskać sądowe zabezpieczenie pozwu, dzięki czemu na czas trwania postępowania sądowego nie grozi nam usunięcie z lokalu. Nie będziemy też musieli spłacać arbitralnych i bezprawnych wstecznych (!) podwyżek czynszu.
Nie zmienia to jednak faktu, iż w takich okolicznościach nie da się kontynuować skutecznej pracy. Nie możemy tracić cennego czasu, a także środków naszych Darczyńców – w tym także wielu z Państwa – na prowadzenie tego typu sporów. Musimy zajmować się kwestiami ochrony życia, rodziny, wolności i suwerenności!
Inną kwestią jest po prostu brak miejsca. Połączenie sił Centrum Życia i Rodziny z Instytutem Ordo Iuris, a potem powiększenie zespołów o kolejne osoby (co miało, oczywiście, związek z większą ilością wyzwań, które postawili przed nami rządzący), doprowadziło do tego, iż przestaliśmy się mieścić w wynajmowanym w tej chwili biurze.
Dlatego już tym momencie chciałbym podziękować każdemu z Państwa za odpowiedź na mój apel o wsparcie remontu naszej nowej siedziby! Choć jeszcze nie zebraliśmy pełnej kwoty, to wiem, iż mając takich Przyjaciół jak Państwo, możemy w spokoju przygotowywać się do przeprowadzki.
W styczniu podpisaliśmy 10-letnią umowę na wynajem nowego biura w tzw. błękitnym wieżowcu. Tydzień temu podpisaliśmy umowę ze starannie wybranym wykonawcą remontu. Dzisiaj jesteśmy na finiszu prac projektowych.
Dzięki wielkiej solidarności naszych stałych Darczyńców, ale także i Sympatyków, którzy w tej wyjątkowej sytuacji zdecydowali się po raz pierwszy przekazać darowiznę na cel lokalowy – zebraliśmy znaczną część kwoty potrzebnej na przeprowadzenie remontu.
To dzięki temu wsparciu mogliśmy już zapłacić pierwszą, dużą fakturę na pokrycie kosztów materiałów remontowych. A to potężna kwota ponad 250 000 zł!
Obecnie realizowane są prace, związane z rozmieszczeniem instalacji technicznych, sieci elektrycznej i oświetlenia. Przed nami konsultacje z kolejnymi rzeczoznawcami od norm BHP oraz zakup dalszych materiałów. A już niedługo wykonawcy rozpoczną pierwsze prace rozbiórkowe.
Chciałbym, aby wiedzieli Państwo, iż nie „szastamy” pieniędzmi. W każdym momencie zastanawiamy się, gdzie możemy zaoszczędzić, aby jak najlepiej spożytkować otrzymane od Państwa darowizny.
Jeszcze raz serdecznie Państwu dziękuję za wszelką pomoc w tej wyjątkowej sytuacji, w której tak bardzo potrzebujemy Państwa wsparcia!
Wspieram remont nowej siedziby! |
Oprócz wyrazów wsparcia, obie nasze fundacje doświadczają niezwykłych gestów wspólnoty i jedności, np.:
- otrzymaliśmy od jednej z dużych firm bardzo ładny komplet mebli biurowych – w tym cenne dźwiękoszczelne kabiny do rozmów telefonicznych i wideokonferencji;
- wielu Darczyńców wsparło nas np. w projektowaniu sieci IT, w kwestiach bezpieczeństwa czy nawet… wyboru wykładzin.
Za to wszystko serdecznie dziękujemy!
Szanowni Państwo,
przed nami jeszcze wiele do zrobienia i, rzecz jasna, bardzo wysokie koszty do poniesienia. Musimy:
- przegrodzić ścianami wiele otwartych przestrzeni, aby nasze liczne zespoły mogły mieć komfortowe warunki pracy – potrzeba wydzielić ponad 20 pomieszczeń;
- przygotować dużą salę konferencyjną, w której będziemy mogli organizować większe spotkania połączonych zespołów, zapraszać naszych gości, Darczyńców i Beneficjentów oraz organizować seminaria czy konferencje prasowe;
- co oczywiste, każde z powyższych pomieszczeń wyposażyć w brakujące meble – biurka, krzesła, szafy;
- zainwestować w sprzęt IT i stworzyć specjalną serwerownię, aby szczególnie zadbać o bezpieczeństwo informatyczne.
Część tych kosztów udało nam się już zebrać z dotychczasowych Państwa darowizn. Jak wspomniałem wcześniej, wciąż jednak nie uzbieraliśmy całej kwoty, bo na wszystko potrzeba ponad milion złotych!
Wiem, iż doskonale rozumieją Państwo, jak poważna walka toczy się w tej chwili w Polsce o ochronę życia i rodziny i jak bardzo jesteśmy w nią zaangażowani.
Dlatego bardzo Państwa proszę o wsparcie remontu i naszej przeprowadzki do nowego biura poprzez stronę siedziba.czir.org.
Wspieram remont nowej siedziby! |
Na tej stronie można znaleźć więcej informacji na temat różnych form uhonorowania naszych największych Darczyńców, o których pisałem już Państwu w poprzedniej wiadomości.
Oprócz tabliczek z nazwiskami naszych Darczyńców, która zawisną na jednej z głównych ścian nowego biura, oferujemy także możliwość nazwania konkretnych sal lub pomieszczeń w naszym biurze swoim lub dobrowolnie wybranym przez siebie imieniem (mapka znajduje się na wspomnianej stronie).
Wielu Darczyńców już skorzystało z tej możliwości. Stąd, sala konferencyjna będzie dedykowana całej społeczności Przyjaciół i Darczyńców, zespół administracji będzie pracować w sali im. św. Andrzeja Boboli – Patrona Polski, eksperci Centrum Prawa Międzynarodowego zajmą salę im. bł. Michaela J. McGivney’a – założyciela Rycerzy Kolumba. Ale są też i inne nazwy odnoszące się do zasłużonej babci jednego z Darczyńców czy nicka internetowego!
Chciałem zauważyć, iż Centrum Kampanii Społecznych, w którym będzie pracować znaczna część zespołu Centrum Życia i Rodziny, jeszcze nie ma swojego Fundatora. Dlatego bardzo Państwa zachęcam do zainteresowania się tą sprawą!
Jeszcze raz dziękuję za Państwa wsparcie naszej przeprowadzki do nowego biura.
Serdecznie pozdrawiam
P.S. Chciałbym także zaprosić Państwa na kolejną Mszę świętą w intencji Darczyńców Centrum Życia i Rodziny, która zostanie odprawiona w najbliższą środę, 9 kwietnia o godz. 18:00 w kościele św. Antoniego Padewskiego przy ul. Senatorskiej 31 w Warszawie.