Radni zdecydowali. Miejskie Odpady Komunalne zajmą się śmieciami w Gorzowie

11 godzin temu
Nowa jednostka budżetowa – Miejskie Odpady Komunalne


We wtorek 25 marca podczas Sesji Rady Miasta Gorzowa, radni głosowali nad uchwałą w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pod nazwą Miejskie Odpady Komunalne w Gorzowie. Radni ostatecznie podjęli uchwałę w tej sprawie, a Miejskie Odpady Komunalne będą zajmowały się gospodarką odpadami w Gorzowie.


MOK w Gorzowie – odpowiedzialność za odpady i inne usługi


Miejskie Odpady Komunalne zostaną powołane z dniem 5 maja 2025 roku i mają zajmować się gospodarką odpadami komunalnymi oraz zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i zbiorowym odprowadzaniem ścieków na terenie Gorzowa. Siedzibą MOK będzie lokal w budynku Urzędu Miasta Gorzowa przy ul. Sikorskiego 4. Jak wynika z uzasadnienia uchwały, od stycznia 2026 roku miasto Gorzów przejmie pełną odpowiedzialność za gospodarkę odpadami, dostarczanie wody oraz odprowadzanie ścieków na terenie całej aglomeracji Gorzów Wielkopolski. W związku z tym konieczne będzie odpowiednie przygotowanie.


Przygotowania do zmian – nowe przepisy i organizacja


W ramach tego procesu miasto będzie musiało opracować odpowiednie przepisy prawne i organizacyjne. Wśród kluczowych działań znajduje się m.in. przygotowanie projektów uchwał, opracowanie nowego systemu obliczania opłat za odbiór odpadów oraz utworzenie zaplecza biurowego. Należy także przeprowadzić postępowania przetargowe na usługi, które umożliwią wdrożenie nowego systemu. Na podstawie uchwały Rady Miasta Gorzowa powstanie nowa jednostka budżetowa, która przejmie obowiązki dotychczas wykonywane przez Związek Celowy Gmin MG-6.


Dyrektor MOK – odpowiedzialność i zakres działań


MOK będzie podlegał dyrektorowi, który zostanie powołany przez prezydenta Gorzowa. Dyrektor będzie pełnił funkcję reprezentacyjną placówki oraz odpowiadał za jej codzienne funkcjonowanie. Zatrudnienie dyrektora oraz rozwiązanie jego umowy będą leżały w gestii prezydenta miasta. Dyrektor będzie podejmował decyzje samodzielnie w ramach bieżącego zarządzania, natomiast do działań wykraczających poza ten zakres wymagane będzie specjalne pełnomocnictwo od prezydenta.
Idź do oryginalnego materiału