Starostwo Powiatowe w Olecku informuje lokalnych przedsiębiorców o zbliżającym się terminie wejścia w życie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). System stanie się obowiązkowy dla większości firm w 2026 roku.
KSeF to rządowy system do wystawiania, odbierania i przechowywania faktur w całej Polsce.
Od czego zacząć?
Przedsiębiorcy mogą rozpocząć korzystanie z systemu już od listopada 2025 roku. Aby sprawnie przejść na KSeF, należy wykonać następujące kroki:
- uwierzytelnij się, użyj Profilu Zaufanego, podpisu kwalifikowanego lub pieczęci kwalifikowanej,
- nadaj odpowiednie uprawnienia pracownikom, księgowej lub biuru rachunkowemu, które będą wystawiać faktury,
- wygeneruj certyfikat, aby mieć możliwość wystawiania faktur w trybie offline/awaryjnym, gdy zajdzie taka potrzeba.
Jak korzystać z KSeF?
Dostęp do systemu jest możliwy na kilka sposobów:
- przez program finansowo-księgowy zintegrowany z KSeF,
- przez bezpłatne narzędzia Ministerstwa Finansów, takie jak Aplikacja Podatnika KSeF, Aplikacja mobilna KSeF lub usługa e-mikrofirma.
Obowiązek wystawiania faktur w KSeF będzie wprowadzany etapami:
- od 1 lutego 2026 r. najwięksi przedsiębiorcy (sprzedaż powyżej 200 mln zł w 2024 r.).
- od 1 kwietnia 2026 r. pozostali przedsiębiorcy i wystawiający faktury.
- od 1 stycznia 2027 r. najmniejsi przedsiębiorcy i wystawiający faktury na łączną wartość sprzedaży do 10 tys. zł miesięcznie.
Wprowadzenie KSeF niesie ze sobą szereg korzyści dla przedsiębiorców:
- bezpieczne archiwum faktur na okres 10 lat,
- szybszy obieg dokumentów i ujednolicony standard fakturowania,
- szybszy zwrot VAT (możliwy choćby w 40 dni),
- zwiększenie wzajemnego zaufania między kontrahentami.
Więcej informacji znajdziesz na stronie https://ksef.podatki.gov.pl oraz pod numerem telefonu: 22 330 03 30.


3 dni temu










