Zakończyła się kompleksowa modernizacja Centrum Obsługi Mieszkańca nr 1 przy ul. Gabrieli Zapolskiej 4 we Wrocławiu. Skorzystają na tym klienci, ale również pracownicy.
- Ta inwestycja to m.in. odpowiedź na rosnącą liczbę osób korzystających z usług urzędu w sprawach prawa jazdy oraz przygotowanie się do obowiązkowej wymiany dokumentów w latach 2028-2033 - tłumaczy Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Powstało tam sześć nowych stanowisk do obsługi klientów w zakresie wydawania uprawnień do kierowania pojazdami. Przede wszystkim zadbano o komfort i dostępność. Pojawiła się nowoczesna poczekalnia, pełne dostosowanie dla osób z niepełnosprawnościami, a także pokój do karmienia i przewijania dzieci.
- Składam serdeczne podziękowania moim koleżankom i kolegom na ręce dyrektora Piotra Misiaka, a na ręce pani dyrektor Bożeny Bronowickiej - ukłony za pomoc w organizacji centrum i za codzienną wysoką jakość pracy oraz obsługi mieszkańca w wydziale spraw obywatelskich. Ma pani, i my mamy, wspaniałych pracowników - pisze w mediach społecznościowych prezydent miasta. - Zależy mi na poprawie obsługi mieszkańca w urzędzie, a jednocześnie na dobrych warunkach pracy dla naszych urzędników - dodaje.
Ostatnią inwestycją w tym zakresie było stworzenie Centrum Obsługi Mieszkańca w Magnolia Park przy ul. Legnickiej, gdzie można załatwiać sprawy urzędowe przy okazji zakupów, także w soboty. I bez konieczności wizyty w centrum miasta. Lokalizacja COM-u w galerii handlowej nie została wybrana przypadkowo. Leży ona w zachodniej części Wrocławia, z dobrym dojazdem i bezpłatnym parkingiem.
Działa tam 29 stanowisk do obsługi spraw obywatelskich i komunikacyjnych (rejestracja pojazdów, wydawanie praw jazdy, dowodów osobistych i załatwianie spraw meldunkowych). Dwa stanowiska są natomiast dedykowane przyjmowaniu wniosków i wydawaniu paszportów.