Na początku 2025 roku przy wejściu do Starostwa Powiatowego uruchomiony zostanie urzędomat, w którym będzie można odbierać pisma czy dokumenty wydawane przez jednostkę.
Urządzenia tego typu pojawiają się w innych miastach i ich założeniem jest przede wszystkim skrócenie oczekiwania osób, które nierzadko muszą stać w kolejce by tylko odebrać decyzję lub jakiś dokument. Teraz rozwiązanie ma się pojawić także przy Starostwie Powiatowym.
Urządzenie ma się pojawić jeszcze w grudniu br., tuż obok wejścia do urzędu przy ul. Jana Pawła II. Inicjatywa ma być skierowana przede wszystkim do petentów korzystających z usług Wydziału Komunikacji i Transportu. – Jego uruchomienie zaplanowaliśmy na styczeń przyszłego roku. Będzie wyglądał i działał na podobnej zasadzie jak paczkomat. Co ważne – 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę. Oznacza to, iż będzie to wygodna forma dla tych osób, którym nie pasują godziny funkcjonowania urzędu.
Starostwo we właściwym czasie poinformuje także o tym, na jakich zasadach będzie się odbywało korzystanie z urzędomatu.