Co zawiera nowy przewodnik UDT?
Publikacja szczegółowo omawia proces budowy i eksploatacji stacji ładowania elektrycznych pojazdów ciężarowych (eHDV). Znalazły się w niej wskazówki dotyczące:
- przyłączania infrastruktury do sieci energetycznej,
- zasad bezpieczeństwa i kompatybilności systemów,
- praktycznych doświadczeń operatorów i inwestorów.
Autorzy zwracają również uwagę na wymagania prawne i techniczne, które muszą spełniać punkty ładowania przeznaczone dla ciężkiego transportu.
Dlaczego przewodnik jest istotny dla rynku?
Dynamiczny rozwój elektromobilności w segmencie ciężarowym wymaga dostosowanej infrastruktury ładowania. Brak odpowiedniej sieci jest dziś jedną z głównych barier rozwoju elektrycznych ciężarówek w Polsce. Nowy przewodnik nie tylko porządkuje wiedzę techniczną i prawną, ale też inspiruje do działań na rzecz bezpiecznych i efektywnych rozwiązań w transporcie.
Eksperci i praktycy przy tworzeniu publikacji
W przygotowanie przewodnika zaangażowali się nie tylko regulatorzy i organizacje branżowe, ale także przedstawiciele środowiska akademickiego oraz producenci urządzeń technicznych. Dzięki temu opracowanie łączy solidne podstawy teoretyczne z praktyką rynkową.
Przewodnik jest ogólnodostępny i można pobrać go na stronie UDT.
Zobacz również:- Ciężarówki wodorowe Daimler Truck przejechały ponad 225 000 km – podsumowanie pilotażu GenH2
- Mercedes-Benz eActros 600: elektryczna ciężarówka zdobywa europejskie floty
- Ciężkie elektryczne ciężarówki w Europie: realne osiągi i wyzwania dekarbonizacji transportu
Źródło: PSNM