Producenci samochodów przygotowują „ogromny” wpływ taryf Trumpa

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Twój następny zakup samochodu prawdopodobnie będzie droższy, dzięki prezydentowi Donaldowi Trumpowi.

W Kanadzie i Meksyku zbudowano około 5,3 miliona pojazdów, z których 70 procent jest przeznaczonych dla Stanów Zjednoczonych. Te pojazdy niedługo będą z zastrzeżeniem 25 procent taryfktóre zostały ogłoszone przez administrację Trumpa. A firmy płacące wyższą cenę za import tych pojazdów są bardzo prawdopodobne, iż kosztuje konsument – dla Ciebie.

Mike Wall, dyrektor wykonawczy ds. Analizy motoryzacyjnej w S&P Global Mobility, możesz od razu zobaczyć wyższe MSRP. Ale prawdopodobnie zobaczysz mniej zachęt i specjalnych ofert w dealerze, gdy dealerzy stają się bardziej nieczystości w zakresie zapasów pojazdów. Być może mniej pojazdów jest choćby wytwarzanych, ponieważ producenci ważą koszty płacenia 25 procent obowiązków na najważniejsze części i komponenty. Ostatecznie wyższy koszt budowania i sprzedaży samochodu w USA odfiltruje do konsumenta.

W Kanadzie i Meksyku zbudowano około 5,3 miliona pojazdów, z których 70 procent jest przeznaczonych dla Stanów Zjednoczonych.

„Nie mogę tego wystarczająco podkreślić” – powiedział Wall. „25 -procentowa taryfa jest po prostu ogromna w tej branży”.

Taryfa to podatek od towarów importowanych z innego kraju. Administracja Trumpa twierdzi, iż nakłada nowe taryfy na Kanadę, Meksyk i Chiny, aby zatrzymać przepływ nielegalnych narkotyków do USA. Często prezydenci wykorzystują taryfy jako zagrożenie podczas negocjacji handlowych lub w celu ochrony krajowych przemysłu przed tańszymi produktami zagranicznymi (jak administracja Biden z pojazdami elektrycznymi z Chin). Ale Jak The New York Times zauważyłTrump postrzega taryfy jako znaczące źródło dochodów dla USA, być może choćby jako zastępstwo podatków dochodowych.

Ale większość ekonomistów oczekuje, iż wynik będą wyższe ceny dla szerokiej gamy towarów konsumpcyjnych, od ubrań, butów, żywności, samochodów. Trump twierdzi, iż zagraniczne firmy zjadają wyższe koszty, ale nie daj się zwieść.

Po prostu słuchaj firm, które będą ponoszą te koszty. „Jeśli otrzymamy taryfy, przekazamy konsumentowi te koszty taryfy” – powiedział Philip Daniele, CEO AutoZone, na wezwanie zarobków we wrześniu, według CNN.

Wpływa na praktycznie każdą firmę samochodową: ciężarówki i mustangi Forda z silnikami wykonanymi w Kanadzie; Mazda CX-50s z Meksyku; Pełnowymiarowe ciężarówki z General Motors i Stellantis; choćby Toyota Rav-4.

„25 -procentowa taryfa jest po prostu ogromna w tej branży”.

Globalna mobilność S&P szacuje, iż 25 -procentowa taryfa na pojazd 25 000 USD z Kanady lub Meksyku wyniósłby 6450 USD – z których większość poniesie konsument.

„W miarę wzrostu tej ceny konsumenci wychodzą” – powiedział Wall. „Zatrzymają się, będą czekać. Mogą pójść na rynek używany. Powiem ci co, jeżeli wycena na nowym rynku wzrośnie, zgadnij, co? Wpływa to na cenę na rynku używanym, ponieważ jest to podaż i popyt ”.

Mogą również wpłynąć na ceny pojazdów elektrycznych, zwłaszcza jeżeli cena niektórych komponentów wzrośnie w wyniku taryf. RJ Scaringe RJ Rivian niedawno ostrzegł iż taryfy stanowią większe zagrożenie dla przemysłu EV niż potencjalna eliminacja zachęt podatkowych pod rządami Trumpa. I podczas gdy wielu producentów EV dokonuje ogromnych inwestycji w produkcję krajową dzięki ustawie o redukcji inflacji administracji Biden, przez cały czas są tak samo narażone jak firmy budujące silniki spalinowe.

Większość producentów producentów twierdzi, iż mają plany awaryjne dotyczące taryf, ale nie powiedziałby dokładnie, jakie są te plany. Rzecznicy dla Forda i BMW odmówili komentarza.

Fabryka Puebla Volkswagena jest największą i jedną z największych w grupie Volkswagen, wytwarzając prawie 350 000 samochodów w 2023 r., W tym modele Jetta, Tiguan i Taos, wszystkie dla eksportu do Stanów Zjednoczonych. W oświadczeniu firma powiedziała, iż ​​„pozostaje silnym adwokatem bezpłatnego i uczciwego handlu”.

„Monitorujemy sytuację i planujemy różne scenariusze” – dodał niemiecki gigant samochodowy. „Mamy nadzieję na szybką rozdzielczość taryf w Ameryce Północnej”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału