Prawo albo barbarzyństwo

wiernipolsce1.wordpress.com 2 tygodni temu


tekst za: https://emigrant19.neon24.net/post/179730,prawo-albo-barbarzynstwo

autor: StanW

______________________

Robert Kagan – Zadaniem Europejczyków jest dostosowanie się do nowej rzeczywistości amerykańskiej hegemonii

Prawo jest instrumentem cywilizacji ludzkiej o czym Konfucjusz już pisał, iż w państwie, w którym prawo przestaje działać społeczeństwo popada w chaos i dokonuje samosądu, co prowadzi do barbarzyństwa.

Patrząc na stosunek władz w Polsce do prawa można odnieść wrażenie, iż stworzenie chaosu w społeczeństwie jest priorytetem rządu dążącego do destrukcyjnego rozwoju w kraju.

Zobaczmy zatem jakie było historyczne doświadczenie z prawem w czasach nowożytnych, co zawsze prowadziło do upadku cywilizacji i kryzysu humanitarnego do wojny i głodu.

Tylko prawo może ucywilizować przemoc silniejszego nad słabszym:

Cywilizacja zatem oznacza przejście od bezprawnego przymusu przemocy do legalnego przymusu poprzez stosowanie prawa.

Strategia tworzenia chaosu jest stara jak świat i jej zadaniem jest psychiczne kondycjonowanie społeczeństwa, które następnie łatwiej jest wysłać na wojnę.

„Wojna jest przeklęta przez większość ludzi – tylko nieliczni pragną wojny, których bezbożne szczęście zależy od nieszczęścia innych”.
—– Erazm z Rotterdamu 1517 rok.

Dlaczego zatem mała grupa ludzi uzurpująca sobie prawo i kompetencje do rządzenia, pasożytująca na społeczeństwie i ciągle doprowadza społeczeństwo do ruiny i nieszczęścia poprzez wojny?

To będzie tematem tej notatki.

———————–

Według wielu wybitnych teoretyków i analityków historii prowadzenie wojen w tej chwili jest tylko wtedy możliwe, kiedy zastosujemy wyrafinowane techniki manipulacji świadomością ludzką, co doskonale czynią politycy i media głównego nurtu deformując obraz rzeczywistości.

Dzisiaj najwięksi zbrodniarze są medialnie promowani, a choćby nagradzani są pokojową nagrodą Nobla, co jest zgodne z orwellowską filozofią odwrócenia rzeczywistości.

Z licznych doświadczeń rozwoju cywilizacji ludzkości wynika, iż :

pokój jest wtedy możliwy, kiedy społeczeństwa aktywnie korzystają z zasady samostanowienia, a więc nie daje się różnym grupom interesu manipulować.

W dzisiejszych czasach mamy do czynienia z ekonomiczną przyczyną funkcjonalnej logiki władzy i form ekonomicznych, szczególnie kapitalizmu, które spychają społeczeństwa w otchłań wojny.

Jedyną metodą niedopuszczenia do wojny jest radykalne stosowanie prawa międzynarodowego, które w tej chwili jest cały czas łamane.

———————

Jeden ze znaczących teoretyków prawa, który dążył do zapewnienia pokoju wewnętrznego i zewnętrznego poprzez rządy prawa był Thomas Hobbes (1588-1679).

Według Hobbesa pokój można osiągnąć jedynie poprzez stosowanie „prawa” i umownie uzasadnioną władzę przymusu, która umożliwi egzekwowanie „prawa”.

Realizm pokojowy Thomasa Hobbesa wskazuje na wymagania normatywne dla „prawa”, które ma przezwyciężyć „prawo silniejszego”:

„Gdy zapanuje pokój, nikomu nie powinno być wolno domagać się dla siebie prawa, którego nie jest się gotów przyznać takiego prawa wszystkim innym ludziom”.

Jest to nic innego jak zasada wzajemności.

Thomas Hobbes również zdefiniował co w ogóle możemy nazwać, uważać za „prawo”:

Zasada lub instrukcja działania, która nie spełnia pewnych wymagań normatywnych, takich jak np. „wzajemność”, nie może być uważana za „prawo” i dlatego nie nadaje się do przezwyciężenia czystej arbitralności przemocy silniejszego nad słabszym”

Same „zasady” i rozkazy nie są jeszcze „prawami”.

Istnieją zasady choćby w przypadku arbitralnej tyranii silniejszego.

Zatem pokój można osiągnąć tylko poprzez stosowanie prawa.

Pokój poprzez „prawo” jako wyraz samostanowienia społecznego.

———————–

Również Immanuel Kant wychodzi z realistycznego poglądu na ludzkość:

Prawa ludu muszą pozostać święte, bez względu na to, jak wielkie poświęcenie może to kosztować rządzącą władzę.
Obejmuje to również „ciemną stronę” natury ludzkiej, która ujawnia się otwarcie w wolnych stosunkach między narodami.

Kant zauważa u ludzi, iż podczas wojny występuje u nich wskrzeszenie najgorszych elementów natury ludzkiej.

————————–

Obecnie jednym z głównych powodów indukujących destruktywny rozwój jest system finansowy, który nie ma nic wspólnego i jest odłączony całkowicie od rozwoju gospodarczego, który zniszczył i przez cały czas niszczy podstawowe zasady realnej gospodarki i proces ten coraz bardziej zagraża normalnej egzystencji społeczeństwa.

Tylko przez kodyfikację prawną jesteśmy w stanie te destruktywne procesy społeczne względnie utrzymać na takim niskim poziomie, który nie zagraża spójności społecznej i zezwoli nam uniknąć konflikty zbrojne, do których w tej chwili społeczeństwo jest kondycjonowane.

———————————

Co jest źródłem prawa?

Ponieważ człowiek od urodzenia posiada już poczucie sprawiedliwości, a więc te poczucie ma swoje antropologiczne źródła, człowiek ma zatem zdolność sam sobie ustalać takie formy prawne, które ułatwiają mu pokojowe życie we wspólnocie.

Zadaniem prawa jest zatem rozwój cywilizacyjny odchodzący od stosowania prawa pięści, przemocy nad innymi ludźmi.
Zatem prawo jest produktem ludzkich decyzji.

W historii cywilizacji mieliśmy dużo takich przykładów, gdzie prawo pięści dominowało nad rozsądkiem i do dzisiaj są takie kraje, które dalej pielęgnują barbarzyńskie sposoby rozwiązywania konfliktów lub tworzenia konfliktów w celu swojej interwencji zbrojnej, aby osiągnąć ściśle określony cel.

Jak wynika z wypowiedzi ludzi doradzających rządom i politykom, takim krajem uzurpującym sobie prawo do kształtowania rzeczywistości na całym świecie jest USA, które nie respektuje międzynarodowe ustalenia w ONZ jak również dla którego nie istnieje Karta Praw Człowieka ONZ, która wprowadziła egalitaryzm między państwami.

————————

Pokój poprzez egalitarne prawo międzynarodowe – Karta Narodów Zjednoczonych


MY, LUDZIE NARODÓW ZJEDNOCZONYCH – JESTEŚMY BARDZO ZDECYDOWANI


– Aby uchronić przyszłe pokolenia przed plagą wojny, która dwukrotnie w ostatnim czasie naszego życia przyniosła ludzkości niewyobrażalne cierpienie.

– Aby potwierdzić naszą wiarę w podstawowe prawa człowieka, w godność i wartość istoty ludzkiej, w równe prawa mężczyzn i kobiet oraz wszystkich narodów, dużych i małych.

– Stworzyć warunki, w których sprawiedliwość i poszanowanie zobowiązań wynikających z traktatów i innych źródeł prawa międzynarodowego mogą być utrzymane

– Promować postęp społeczny i lepsze standardy życia w większej wolności

San Francisco, 26 czerwca 1945 r.

——————.

Immanuel Kant konkluduje:

„Gdyby zgoda obywateli była wymagana, aby zdecydować „czy wojna powinna być, czy nie”, nic nie jest bardziej naturalne niż to, iż skoro muszą sami decydować o wszystkich trudach i ryzykach wojny, bardzo wahać się będą, czy rozpocząć tak niegodziwą grę”.

Hermann Goering:

„Lud nie chce wojny, dlatego potrzebna jest masowa indoktrynacja”.

————————————-

Dzisiaj mamy dokładnie z taką indoktrynacją do czynienia ze strony państwa, które kondycjonuje swoich obywateli do wojny przy pomocy propagandy.

W takiej konstelacji państwo zatem nie odgrywa roli, do której jest zobowiązane umową społeczną, dbania o interesy swojego społeczeństwa.

Państwo może spełnić prawidłowo swoją rolę tylko wtedy, kiedy istnieje radykalne samostanowienie społeczeństwa, które jak wiadomo nie chce wojny, ponieważ wojna jest największym elementem zakłócenia życia prywatnego obywateli.

Dzieje się to w przypadku, kiedy państwo zostanie quasi wchłonięte przez samostanowienie swojego społeczeństwa.

To jest rola prawdziwej demokracji, dlatego tylko demokracja może zabezpieczyć stabilny pokój.

Państwo de facto nie jest podmiotem moralnym i tylko poprzez niepodzielną suwerenność ustawodawczą obywateli państwa demokratycznego, państwo pośrednio staje się podmiotem moralnym.

Dzięki demokracji naturalna niechęć ludzi do wojny może stać się skuteczna, także na szczeblu państwowym.

Według Kanta decyzje dotyczące kwestii wojny wiążą się z największym ryzykiem dla życia i wolności społeczeństwa.

Dlatego wszystkie procedury podejmowania decyzji o wojnie i pokoju muszą spełniać najsurowsze wymogi legitymacji demokratycznej.

Demokracja zasługuje na swoją nazwę tylko wtedy, gdy gwarantuje, iż we wszystkich decyzjach dotyczących tego, czy wojna powinna wybuchnąć, czy nie, głos społeczeństwa, które potencjalnie będzie musiało ponieść ciężar wojny, zostanie uwzględniony.

Oczywiście to wszystko bez wpływu mediów masowego przekazu i indukowania strachu, obrazów wroga i gorączki wojennej.

————————-

Przygotowania do wojny trwają. 10 lipca 2024 r., na marginesie szczytu NATO w Waszyngtonie, kanclerz Scholz ogłosił dwustronną decyzję Stanów Zjednoczonych i rządu federalnego Niemiec, zgodnie z którą amerykańska broń ofensywna dalekiego zasięgu najpóźniej od 2026 będzie stacjonować w Niemczech.

W tej kwestii podjęto decyzję bez uprzedniej publicznej dyskusji i bez głosowania w Bundestagu, zatem społeczeństwo jako suweren jest całkowicie ominięte. Tym samym według standardów państwa prawdziwie demokratycznego decyzja ta jest nielegalna.

———————

Realizm pokojowy Immanuela Kanta:

Zakaz jakiejkolwiek ingerencji zagranicznej w wewnętrzne sprawy państwa.
Sposób, w jaki społeczeństwo konkretyzuje swoje idee praw człowieka, może być zdeterminowany wyłącznie przez jego bazę społeczną.
Ani siły wewnętrzne, ani zewnętrzne nie mogą ingerować w ten proces społecznego samostanowienia praw i wartości.
W ramach tych procesów każde państwo ma prawo do własnych niezależnych rozwiązań i do samodzielniej ścieżki rozwoju

——————————

Żądanie, aby „żadne państwo nie ingerowało siłą w konstytucję i rządy innego państwa” stanowi dla Kanta podstawowy warunek pokoju, bez którego wszelkie rozważania na temat przyszłego porządku pokojowego byłyby daremne.

Kant broni – podobnie jak Karta Narodów Zjednoczonych – autonomii wszystkich państw, gdyż ingerencja obcych mocarstw w ich sprawy wewnętrzne zwykle niszczy możliwość samostanowienia ludu.

———————

Artykuł 1, (1)

Wszystkie narody mają prawo do samostanowienia.
Na mocy tego prawa swobodnie określają swój status polityczny i swobodnie dążą do rozwoju gospodarczego, społecznego i kulturalnego.

ONZ Międzynarodowy Pakt Praw Gospodarczych, Społecznych i Kulturalnych-1976

————————-

Wszyscy sygnatariusze powstrzymają się w swych stosunkach międzynarodowych od groźby użycia siły lub jej użycia przeciwko integralności terytorialnej lub niepodległości politycznej jakiegokolwiek państwa, bądź w jakikolwiek inny sposób niezgodny z celami Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Rozdział I, Artykuł 2, Paragraf 4

—————————-

Samostanowienie społeczne” ludu państwa, zwłaszcza w kwestiach wojny i pokoju.

Aby umożliwić wejście w stan pokoju, społeczne samostanowienie obywateli państwa nie może być ograniczone żadną wewnętrzną siłą – np. środkami masowego przekazu – ani zewnętrzną interwencją.


Problem podstawowy w utrzymaniu pokoju to szerząca się „cywilizacja wojny”, co widzimy w perwersyjnym rozwoju prawa międzynarodowego, które idzie w kierunku przede wszystkim moralnego uzasadnienia kolonialnego przejmowania kontroli państw poza Europą.

Do dziś dnia prawa międzynarodowe często służą jego „uelastycznieniu”, tzn. pozbawianiu go jego rdzenia, aby dostosować je do rzeczywistych stosunków sił i ogłaszaniu wojen wynikających z potrzeb imperialistycznych, kolonialnych i hegemonicznych nazywając te wojny:

„wojnami sprawiedliwymi”
„misjami cywilizacyjnymi”
„walki o założenie lub obrony demokracji, postępu, wolności i prawa człowieka.
..interwencjami humanitarnymi”
..walka z autokratami”

Pod tymi hasłami w tej chwili prowadzone są wojny „sprawiedliwe”.

—————————–

Jak traktują niektóre kraje Kartę Praw Człowieka ONZ.

Izrael walczy z Międzynarodowymi Prawami Człowieka.

Oprócz USA nihilizm prawny uprawia tagże Izrael

DER SPIEGEL pisze 14 października 2024

„Atak Izraela na wojska ONZ.
Jest to wypowiedzenie wojny porządkowi międzynarodowemu.
Ataki na misję UNIFIL w Libanie nie są przypadkowe.
Izrael walczy nie tylko ze swoimi przeciwnikami, ale także z międzynarodowym porządkiem prawnym.”


Ta koalicja jasno mówi językiem barbarzyńskim:

„Nie stawiamy żadnego organu międzynarodowego ponad suwerennością Stanów Zjednoczonych, podobnie jak Izrael”.


Ta odpowiedź świadczy jednoznacznie o tym, iż ani USA, ani Izrael nie ma zamiaru akceptować Praw Człowieka, co sprowadza się do prawa silniejszego, a więc prawa pięści, czy jak kto woli do barbarzyństwa.

———————–

Dziennik Tagesschau : 14.10.2024 07:37

Misja Pokojowa ONZ w Libanie.Guterres ostrzega przed „zbrodniami wojennymi” przeciwko wojskom ONZ.
Po tym, jak żołnierze ONZ wielokrotnie byli ostrzeliwani przez Izrael w Libanie, Sekretarz Generalny ONZ Guterres ostrzegł Izrael, iż takie ataki mogą być zbrodniami wojennymi.
Izrael odrzucił żądanie wycofania wojsk.

——————————————

Prof. Jeffrey Sachs w Cambridge 22 października 2024 dał wywiad, w którym oświadczył, że:

„nie jest to napaść Rosji na Ukrainę, tak jak to codziennie media nam powtarzają”,

podając chronologicznie wydarzenia poprzedzające te akcję wojsk rosyjskich i obciążył odpowiedzialnością za zorganizowanie wojny na Ukrainie USA i Anglię.

Można powiedzieć, iż te kraje zmusiły Rosję do wystartowania wojskowej akcji humanitarnej w obronie większości etnicznej Rosjan żyjących we wschodniej części Ukrainy, która to większość etniczna była w bestialski sposób traktowana przez faszystowskie ukraińskie bojówki z zezwoleniem i wsparciem Zachodu.

Czy to są wartości europejskie?

——————————–

Robert Kagan, mąż Viktorii Nuland ( Fuck the EU), najbardziej wpływowy myśliciel powszechnie utożsamiany z neokonserwatyzmem, krytykuje naiwność Europy, napisał w swojej publikacji, iż :

„Europejczycy przeszli ze świata anarchii Hobbesa do świata wiecznego pokoju Kanta.
Problem polega na tym, iż Stany Zjednoczone muszą czasami grać według reguł hobbesowskiego świata, choćby jeżeli narusza to postmodernistyczne normy Europy.
Muszą odmówić przestrzegania niektórych konwencji międzynarodowych, które mogłyby ograniczyć ich zdolność do skutecznej walki.
Zadaniem Europejczyków jest dostosowanie się do nowej rzeczywistości amerykańskiej hegemonii.”


Tym wpisem Kagan pokazał, iż nie ma zielonego pojęcia o tym, co Hobbes chciał przekazać w swojej publikacji „Leviathanie”.

as

Idź do oryginalnego materiału