Prawie połowa ankietowanych ma w planach wiosenny remont

1 tydzień temu

45 proc. ankietowanych ma w planach remont wiosną tego roku – wynika z badania przeprowadzonego dla Santander Consumer Bank. 53 proc. z tej grupy zamierza wydać na remont do 10 tys. zł.

Jak wynika z najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: wiosenne wyzwania” 45 proc. ankietowanych ma w planach na ten rok wiosenny remont.”Częściej takie prace planują mężczyźni – 51 proc. z nich zadeklarowało chęć remontu, podczas gdy wśród kobiet ten odsetek jest nieco niższy i wynosi 40 proc. Spośród wszystkich grup wiekowych najbardziej zmotywowani do przeprowadzenia go są trzydziestolatkowie (57 proc.). Z kolei najmniej chętne do odświeżenia swoich wnętrz są osoby 60+ (35 proc.)” – czytamy w raporcie Santander Consumer Bank.

Wskazuje się w nim, iż kluczową przy remontach kwestią są finanse. One decydują o zakresie prac czy też o tym, czy przy remoncie skorzystać z pomocy fachowców.

„(…) ponad połowa respondentów (53 proc.) deklaruje, iż na odświeżenie swojego miejsca zamieszkania planuje przeznaczyć do 10 000 zł. 15 proc. myśli o kwocie od 10 001 do 20 000 zł, a 8 proc. chce wydać między 20 001 a 30 000 zł. W pozostałych przedziałach cenowych odsetek udzielonych odpowiedzi jest niższy” – wskazano w badaniu.

W raporcie stwierdzono, iż co czwarty ankietowany (39 proc.) jest gotowy ograniczyć zakres prac, jeżeli dysponuje zbyt małym budżetem. Blisko jedna piąta (18 proc.) w takiej sytuacji chce wykonać część prac samodzielnie, aby zaoszczędzić na ekipie remontowej. Z kolei 12 proc., aby pokryć nadprogramowe wydatki, zamierza zużyć rezerwę gotówkową przeznaczoną na niespodziewane sytuacje. W dalszej kolejności badani myślą o skorzystaniu ze wsparcia pieniężnego: 9 proc. planuje pożyczyć brakującą kwotę od najbliższych, a 8 proc. skorzysta z finansowania zewnętrznego. Tyle samo osób (8 proc.) myśli o użyciu tańszych materiałów.

„Więcej kobiet jest gotowych pójść na kompromis w zakresie jakości wykorzystanych materiałów – 12 proc. z nich użyje tańszej opcji w porównaniu do 6 proc. mężczyzn. Panie są też bardziej skłonne do ograniczenia w awaryjnej sytuacji zakresu remontu: deklaruje tak 43 proc. z nich w kontrze do 36 proc. panów. Co więcej, kobiety nie boją się prosić o pomoc – panie częściej (12 proc.) niż panowie (6 proc.) deklarują, iż pożyczą brakującą kwotę od rodziny czy znajomych. Z kolei mężczyźni częściej wykonają część prac samodzielnie – taką gotowość wskazuje 23 proc. z nich, a tylko 12 proc. pań” – dodano.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 22 marca – 8 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1 tys. dorosłych Polaków.



Idź do oryginalnego materiału