Pracowite lato we franczyzie

franchising.pl 1 miesiąc temu

Sieci franczyzowe otwierają kolejne lokale. Przegląd tygodnia 3-10 sierpnia.

Berlin Döner Kebap otworzył kolejny, 71. lokal sieci. Tym razem mieści się nieopodal Szczecina, w miejscowości Dobra Szczecińska i to na otwartej przestrzeni. Są tu nie tylko klasyczne stoły ogrodowe z parasolami, ale także leżaki, toaleta dla gości oraz parking.

– Otwarcie punktu w tej lokalizacji było przemyślanym ruchem. W okolicy nie ma jakościowej restauracji szybkiej obsługi. Spodziewaliśmy się wielu zainteresowanych gości, jednak ich liczba pozytywnie przerosła nasze oczekiwania – mówi Karol Kostyrka, menadżer do spraw rozwoju Berlin Döner Kebap w Polsce.

Dwudziesta restauracja Tutti Santi

Tutti Santi to sieć włoskich restauracji, która od ponad 10 lat rozwija się w Polsce. Właśnie otworzyła dwudziesty lokal, a w trakcie przygotowań jest pięć kolejnych.

– Jesteśmy zadowoleni, iż zrealizowaliśmy nasze plany, by kolejne dziesięciolecie działalności rozpocząć z okrągłą liczbą 20 restauracji pod szyldem Tutti Santi – podsumowuje właściciel sieci, Sergiusz Urbaniak. – Cały czas pracujemy nad kolejnymi otwarciami, choć nie tracimy z oczu tego, co jest dla nas najważniejsze, czyli jakości, z której znają nas nasi goście. To między innymi dzięki przemyślanej strategii szkoleń pracowników oraz współpracy z wyselekcjonowanymi włoskimi partnerami, co zapewnia autentyczność produktów, ich wysoką jakość oraz wierność tradycyjnym recepturom.

Tutti Santi działa m.in. na takich rynkach jak Warszawa, Kraków, Gdańsk czy Wrocław, w niektórych z nich prowadząc więcej niż jeden lokal. Wszystkie z nich – jak zapewnia właściciel marki – są rentowne, a żaden, choćby w trudnych dla gastronomii czasach pandemii, nie przerwał swojej działalności.

Kolejne otwarcia planowane są jeszcze w tym roku. Sieć zapowiada, iż ma plany rozwoju także poza Polską. Współzałożycielem marki jest mistrz Europy i Włoch w pizzy klasycznej Valerio Valle.

The Burgers też otwiera

Sieć The Burgers by Sphinx, należąca do giełdowej spółki Sfinks Polska, powiększyła się o nową restaurację w centrum handlowym Askana w Gorzowie Wielkopolskim. Lokal działa na zasadach franczyzy i jest prowadzony przez przedsiębiorcę, który zarządza także restauracją Sphinx w tym centrum. Grupa Sfinks Polska planuje kolejne otwarcia lokali w zachodniej Polsce, z uwagi na rosnącą liczbę osób zainteresowanych działaniem pod jedną z marek Sfinksa.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, iż nasza najnowsza restauracja powstała właśnie w Gorzowie Wielkopolskim. Chociaż marka The Burgers by Sphinx debiutuje w tym mieście, to Gorzów nie jest dla nas nowym terenem. Lokal otwiera restaurator, z którym współpracujemy od lat w ramach sieci Sphinx. Cieszy nas, kiedy partnerzy franczyzowi chcą pogłębiać współpracę i dalej rozwijać z nami swój biznes, szczególnie w kontekście naszych ambitnych planów na ten rok. Niebawem także ruszy restauracja The Burgers by Sphinx w Komornikach pod Poznaniem, a w samej stolicy Wielkopolski pojawi się nowa restauracja Sphinx. Część planowanych na ten rok lokali będzie prowadzona przez naszych dotychczasowych franczyzobiorców, a część przez restauratorów, którzy postanowili do nas dołączyć – mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należą marki gastronomiczne The Burgers by Sphinx, Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia.

Najnowszy lokal The Burgers by Sphinx działa przy food courcie na poziomie 1 popularnego gorzowskiego centrum handlowego. Serwuje różnorodne dania, także w wersji wegetariańskiej. Goście mogą tu zamówić różne rodzaje tzw. wypasionych frytek z dodatkami, np. guacamole, salsą, bekonem czy sosem serowym. Ofertę uzupełniają inne dania w stylu street food: chrupiące przekąski, bagietki i bajgle.

Grupa Sfinks Polska zarządza 105 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 70 restauracji SPHINX (segment casual dining), siecią 30 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów), 2 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i Lepione&Pieczone by Chłopskie Jadło oraz 3 lokalami The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne w dowozie m.in. SPHINX, The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma.

Muszkieterowie zadowoleni

Grupa Muszkieterów osiągnęła w pierwszym półroczu 2024 r. łączny obrót w wysokości blisko 5,2 mld zł, w ramach zrzeszonych sieci Intermarché i Bricomarché, odnotowując niemal 7 proc. wzrost rok do roku. Muszkieterowie zakładają, iż mimo dynamicznej sytuacji rynkowej powinni na koniec roku osiągnąć pułap 11 mld zł obrotu.

Jeśli chodzi o Intermarché, od stycznia do czerwca obroty sieci wraz ze stacjami paliw wyniosły 3,1 mld zł. To wynik, który przełożył się na wzrost sprzedaży o 2,9 proc. like-for-like bez udziału paliw. Marka uruchomiła w tym czasie 3 supermarkety o łącznej powierzchni 4,6 tys. mkw., a w następnych dwóch kwartałach planuje kolejne otwarcia. najważniejsze w minionym półroczu było oświadczenie Intermarché o planach zawarcia sojuszu zakupowego z marką Auchan Polska. W maju br. sieci poinformowały o nawiązaniu współpracy partnerskiej, której celem jest utworzenie długoterminowego sojuszu zakupowego – unikatowej formy współpracy na polskim rynku. Sieci handlowe złożyły dwa wnioski do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację.

W pierwszym półroczu marka przeprowadziła w sumie ponad 20 tys. promocji. Wśród nich były m.in. obniżki cen regularnych kilkuset produktów, kampania „Ceny WOW” oraz szereg specjalnych limitowanych ofert dla członków programu „Moje Intermarché”. Program lojalnościowy sieci cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów, jego grono wzrosło w I półroczu o ponad 150 tys. użytkowników, a w sumie liczy on aż 770 tys. zarejestrowanych członków. Jak wskazuje sieć, aż 23 proc. transakcji zrealizowanych od stycznia do czerwca, zostało przeprowadzonych z udziałem karty „Moje Intermarché”, co wskazuje na wzrost okazywalności o 13 p.p. rok do roku. W minionym półroczu sieć zrealizowała również drugą edycję akcji „Interpunkty”, w ramach której wydała ponad 60 tys. kuponów zniżkowych. Pod koniec lutego Intermarché uruchomiło również kampanię z marką MasterChef, która obejmowała program lojalnościowy dla klientów oraz sponsoring programu MasterChef Junior.

Marka stale wdraża ekologiczne rozwiązania w swoich sklepach – już w 30 proc. placówek zainstalowano panele fotowoltaiczne, a w aż 70 proc. sklepów wymieniono oświetlenie na ekologicznie wydajne. W trakcie minionego półrocza sieć pozyskała 3 nowych przedsiębiorców, czterech rozpoczęło, a trzech kolejnych zakończyło szkolenia uprawniające do uruchomienia swojego sklepu pod marką Intermarché.

W omawianym okresie sieć Intermarché uruchomiła dwie kolejne przymarketowe stacje paliw. Łącznie pod szyldem sieci funkcjonuje aktualnie 70 stacji, a w planach są kolejne otwarcia.

Sieć Bricomarché w ciągu sześciu miesięcy otworzyła 18 sklepów z 25 planowanych na cały rok. Nowe placówki są zlokalizowane w 9 województwach. W sumie sieć Bricomarché zakończyła czerwiec z liczbą 210. sklepów na terenie całej Polski. Sprzedaż wszystkich punktów sprzedaży wyniosła 2,1 mld złotych, co przełożyło się na 13,8 proc. wzrost rok do roku.

Bricomarché wdrożyło nowoczesny system ERP SAP S/4HANA w centrali zakupowej oraz składach budowlanych. Kolejnym etapem będzie rozszerzenie zakresu funkcjonowania o wszystkie punkty sprzedaży prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców. To, jak do tej pory, największe i najbardziej kompleksowe wdrożenie technologiczno-biznesowe w historii marki.

Równocześnie sieć stale doskonali oferowane rozwiązania e-commerce. Od czerwca br. wszyscy użytkownicy aplikacji zyskali możliwość dokonywania zakupów przez Internet, a już niedługo marka udostępni w aplikacji opcję dostępu do historii paragonów. Równocześnie rośnie liczba uczestników programu lojalnościowego Moje Bricomarché – od początku roku wzrosła aż o 23 proc., a liczba transakcji dokonanych przez członków programu wzrosła o 170 proc. rok do roku.

W marcu br. marka powróciła do programu „Nasz Nowy Dom” jako główny sponsor. Bricomarché rozpoczęło także współpracę z Bartoszem Ostałowskim, jedynym na świecie profesjonalnym kierowcą sportowym prowadzącym samochód wyłącznie stopami. Marka pomaga Bartoszowi w remoncie starej stolarni, która będzie siedzibą jego zespołu, dostarczając materiały budowlane i wykończeniowe.

Bricomarché także wdraża ekologiczne rozwiązania w swoich supermarketach – już ponad 50 proc. placówek ma zainstalowane panele fotowoltaiczne, a w aż 80 proc. sklepów wymieniono oświetlenie na ekologicznie wydajne.

Sieć pozyskała w czasie od stycznia do czerwca aż 10 nowych przedsiębiorców, podczas gdy 5 kolejnych ukończyło szkolenia uprawniające do uruchomienia swojego sklepu pod marką Bricomarché, a 8 innych kandydatów jest w trakcie szkolenia.

– Jako Grupa, w najbliższych tygodniach, przekroczymy pułap 400 supermarketów w Polsce, a naszą ambicją jest osiągnięcie 11 mld zł obrotów na koniec bieżącego roku. To kolejny najważniejszy etap, przed dalszymi kamieniami milowymi na drodze rozwoju Grupy Muszkieterów w Polsce, do którego wspólnie dążymy – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Idź do oryginalnego materiału