![](https://glosswidnika.pl/wp-content/uploads/2025/02/Grafika-do-krajobrazowej.jpg)
Urząd Miasta przypomina o obowiązku zweryfikowania przez podmioty zamieszczające reklamy oraz właścicieli nieruchomości zgodności reklam z uchwałą Rady Miasta Świdnik z dnia 29 grudnia 2022 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie Gminy Miejskiej Świdnik obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane, zwaną potocznie Uchwałą Krajobrazową.
16 lutego minął 24-miesięczny termin dostosowania istniejących w dniu wejścia w życie uchwały tablic i urządzeń reklamowych, z wyłączeniem banerów, które już rok temu powinny zniknąć z krajobrazu miasta. Tablice i urządzenia reklamowe w tym szyldy, sytuowane na podstawie decyzji administracyjnej o pozwoleniu na budowę mogą pozostać na swoim miejscu jeszcze do lutego 2028 roku.
– Konstruując uchwałę, kierowaliśmy się intencją, żeby miasto wyglądało jeszcze bardziej estetycznie. Jednocześnie zależało nam na tym, żeby uchwała nie była dla świdniczan, zwłaszcza dla przedsiębiorców, zaskoczeniem lecz, by przed zaakceptowaniem jej przez Radę Miasta, została solidnie przedyskutowana. Proces konsultacji był bardzo pracochłonny i szeroki. Uchwała miała zwolenników i przeciwników. Dlatego starannie analizowaliśmy każdą zgłoszoną uwagę. Chodziło o osiągnięcie kompromisu i sprawienie, żeby przyjęty dokument nie był decyzją Rady Miasta czy burmistrza, ale świadomym rozstrzygnięciem całej społeczności. Badania opinii społecznej w Świdniku potwierdziły potrzebę powstania takich uregulowań. Pierwsze skutki jej obowiązywania obserwujemy już dzisiaj, pełne będą wyraźnie zauważalne dopiero po zakończeniu procesu wprowadzenia uchwały w życie – tłumaczy burmistrz Marcin Dmowski.
Treść uchwały dostępna jest na stronie www.e-swidnik.pl w zakładce „Dla Mieszkańca” oraz w BIP UM Świdnik: https://e-swidnik.pl/strona-3588-uchwala_krajobrazowa.html
jmr