PORT w GDYNI

stary-bob.blogspot.com 4 godzin temu



"Kończy się era naiwnej globalizacji.Czas na repolonizację gospodarki, rynku,kapitału" mówił w kwietniu 2025 roku premier Tusk.To bardzo ważne słowa ale mam wątpliwości czy za tym pójdą czyny.Wątpliwości dlatego,że przypominam sobie rok 2013 i premiera Tuska mówiącego o depolonizacji. "Najwyższy czas zerwać z doktryną,że LOT to jest firma którą należy ratować za wszelką cenę,niezależnie od realiów,tylko dlatego,że nazywa się LOT i ma piekne tyradycje".Rząd miał sprzedać większościowy pakiet akcji i sprywatyzować naszego narodowego przewoźnika. Na szczęście nie zdążył , przyszli ci nieudacznicy PiS i zamiast strat pojawiły się zyski. LOT kupił choćby niemiecką firmę "Condor". Najlepsze w tej samolotowej układance jest to,że Tusk chwali się zakupem samolotów AIRBUS, co jest kompletną bzdurą.

W poprzedniej notce pisałem o JSW,obawiam się, iż i ta firma będzie depolonizowana jak inne ważne polskie firmy.

Za ponad 250 mln zł. publicznych pieniędzy wybudowano w Gdyni nowy terminal promowy. Ogłoszono przetarg na jego użytkowanie do 2032 roku. W przetargu udział wzięli - Stena Line -szweckie konsorcjum oraz pod jednym szyldem polskie firmy-Unity Line Limited,Polska Żegluga Morska i Polska Żegluga Bałtycka. Ciekawi czytelników kto wygrał ? Szwedzi! Czy rzeczywiście była to lepsza oferta?, trudno powiedzieć.Co o tej decyzji mówi dyrektor PŻM Dariusz Doskocz na antenie Radia Super FM. " To dla nas wielka zagadka,ponieważ wpisaliśmy się w repolonizacjuę przemysłu i w ogóle gospodarki w najlepszy możliwy sposób,czyli dając po prostu najlepszą ofertę.Nie wymaga to żadnych specjalnych układów czy kombinowania.Po prostu według naszej wiedzy,według połączonych potencjałów wszystkich firm promowych,oferta była najlepsza, konkurencyjna i w pełni wykonalna. Niestety Port stwierdził,że jest niewykonalna odmówił nam przekazania informacji,na jakiej podstawie do tego doszedł, nie zaakceptował chęci wyjaśnienia wszelkich potencjalnych niejasności i praktycznie w dwa dni,kiedy wysłaliśmy propozycje dodatkowych wyjaśnień,powiedzieli, iż oni już podjeli decyzję i uznali,że nasza propozycja, w cały czas nieznany dla nas sposób, jest niewykonalna".

Jeżeli nic się nie zmieni bo jest wniosek do NIK o zbadanie przejrzystości tego przetargu, kasa z obsługi terminala będzie płynęło do Szwedów. Z ostatnich informacji wynika, iż nie ma możliwoci zmiany decyzji.

Morze, nasze morze a w Szczecinie nabrzeża oddano Niemcom,terminal AGRO w Gdyni trafi na 30 lat do zagranicznego konsorcjum, a terminal promowy właśnie przekazano na 7 lat Szwedom.

Miała być zapowiadana przez premiera repolonizacja a mamy depolonizację, czyli oddawanie naszego majątku zagranicznym firmom.


https://www.liiil.eu/promujnotke

Idź do oryginalnego materiału