Popularny operator musi wypłacić rekompensaty klientom. Korzystasz z jego usług?

2 godzin temu

Sąd Najwyższy oddalił skargę kasacyjną spółki P4 w sprawie decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 2019 roku dotyczącej praktyk UPC. Oznacza to, iż operator musi wypłacić rekompensaty klientom, którym podniósł opłaty abonamentowe.

Fot. Warszawa w Pigułce

„To bardzo dobra wiadomość dla klientów UPC. Będą mogli otrzymać zwrot za podwyższone opłaty abonamentowe od momentu ich wprowadzenia do uprawomocnienia się decyzji” – ogłosił Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Sprawa dotyczy praktyk stosowanych przez UPC, w tym jednostronnego podnoszenia kwot abonamentów za telewizję kablową, dowolnego zmieniania istotnych warunków umów oraz arbitralnego określania warunków wypowiedzenia umowy. Za te działania UOKiK nałożył w 2019 roku karę w wysokości prawie 33 milionów złotych. Po wyroku sądu apelacyjnego spółka zapłaciła już ponad 28,6 miliona złotych kary za stosowanie pięciu klauzul abuzywnych. Wśród zakwestionowanych praktyk znalazło się między innymi prawo do podnoszenia abonamentu o 5-8 złotych raz w roku bez podania przyczyny oraz obciążanie klientów kosztami nieuzasadnionych wizyt techników. Spółka złożyła skargę kasacyjną, ale Sąd ją oddalił, tym samym przyznając rację UOKiK.

Zgodnie z decyzją sądu, w ciągu dwóch miesięcy uprawnieni konsumenci powinni otrzymać od spółki pisemną informację oraz SMS z procedurą uzyskania zwrotu niesłusznie pobranych opłat. „Obecnie czekamy na doręczenie postanowienia Sądu Najwyższego wraz z uzasadnieniem” – poinformowało biuro prasowe Play, obecnego właściciela UPC.

P4, właściciel Play, nabył UPC Polska we wrześniu 2021 roku w ramach transakcji wartej 7 miliardów złotych.

#UOKiK wygrywa w Sądzie Najwyższym
Sąd Najwyższy oddalił skargę kasacyjną spółki P4 w sprawie decyzji wydanej przez Prezesa UOKiK wobec operatora telewizji kablowej UPC.
1/4

— UOKiK (@UOKiKgovPL) October 25, 2024

Idź do oryginalnego materiału