Ponad 85 procent Polaków popiera zakaz reklamy alkoholu

2 tygodni temu
Fot. Pixabay

Tak wynika z najnowszego badania wykonanego na zlecenie fundacji GrowSPACE. Ankietowani zostali zapytani o opinię na temat projektu ustawy o wychowaniu w trzeźwości, który przygotowało Ministerstwo Zdrowia. Jak mówi Dominik Kuc z fundacji, społeczeństwo mówi niemal jednym głosem, a gotowe rozwiązania są już w Sejmie.

Certyfikowana terapeutka uzależnień Katarzyna Andrusikiewicz podkreśla, iż szczególnie istotny w kontekście inicjacji alkoholowej młodych osób jest zakaz reklamy piwa zero.

Zakaz takiej reklamy, a także kojarzącej się z rozrywką i relaksem, jest już zakazany w w tej chwili obowiązującej ustawie. Nowy projekt zakłada jednak wzmocnienie odpowiednich działań, a także skuteczniejsze egzekwowanie zakazu sprzedaży alkoholu osobom poniżej osiemnastego roku życia. (IAR)

Idź do oryginalnego materiału