Polski rynek pojazdów elektrycznych przekracza 100 tysięcy sztuk

3 godzin temu
Czas1 min

Polska flota samochodów całkowicie elektrycznych przekroczyła barierę 100 tysięcy pojazdów, osiągając na koniec lipca 2025 roku 102 915 sztuk. Dane pochodzą z najnowszego PEVO Index – comiesięcznego zestawienia statystyk sektora elektromobilności w Polsce.

Park osobowych samochodów elektrycznych liczył 93 761 sztuk, co oznacza wzrost o 51 procent rok do roku. W samym lipcu zarejestrowano 3 813 nowych pojazdów tego typu – aż o 232 procent więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Udział elektrycznych aut w sprzedaży nowych samochodów osobowych osiągnął rekordowe 7,6 procent.

Najpopularniejszymi nowymi modelami elektrycznymi w lipcu były Citroën C3 z 378 rejestracjami, BMW X2 z 277 sztukami oraz BYD Dolphin Surf z 203 egzemplarzami. Wśród marek prym wiodły BMW, Citroën i chiński BYD.

Infrastruktura ładowania również dynamicznie się rozwija. Na koniec lipca w Polsce funkcjonowało 10 730 ogólnodostępnych punktów ładowania, co oznacza wzrost o 42 procent rok do roku. Z tego 3 620 to szybkie ładowarki DC, których liczba wzrosła o 63 procent. Wzdłuż głównych tras europejskich TEN-T dostępnych było 1 034 punkty ładowania.

Warszawa pozostaje liderem pod względem infrastruktury z 813 punktami ładowania. Kolejne miejsca zajmują Gdańsk z 354 punktami, Kraków z 315, Poznań z 308 oraz Szczecin z 298 punktami.

Rynek pojazdów używanych również zyskuje na znaczeniu. Na portalu OTOMOTO znajdowało się 4 375 ofert używanych samochodów elektrycznych, co stanowi 1,1 procent wszystkich ogłoszeń. Najpopularniejszymi modelami były Nissan Leaf ze średnią ceną 54 530 zł, Tesla Model 3 za 112 310 zł oraz BMW i3 kosztujące średnio 67 566 zł.

Wśród alternatywnych napędów rozwijają się także pojazdy wodorowe. Park osobowych aut na wodór osiągnął 494 sztuki, notując wzrost o 108 procent rok do roku, choć wciąż stanowi marginalny udział w rynku.

PEVO Index to comiesięczna wersja raportu Polish EV Outlook, przygotowywanego przez PSNM od sześciu lat. Analiza obejmuje przekrojowy obraz rynku samochodów elektrycznych, infrastruktury ładowania oraz wpływu elektromobilności na sektor energetyczny.

Dynamiczny rozwój elektromobilności w Polsce wynika z rosnącej świadomości ekologicznej, spadających cen pojazdów oraz rozwijającej się infrastruktury ładowania. Trend ten wspiera cele dekarbonizacji transportu i osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 roku.

Idź do oryginalnego materiału