Polregio odpowiada na pytania o pociągi w lubuskim. Co zmieni się dla pasażerów?

1 dzień temu
Zdjęcie: silhouette of person in train doorway


Spółka Polregio udzieliła odpowiedzi na oficjalne zapytanie posłanki Pauliny Matysiak dotyczące obietnic poprawy połączeń kolejowych w województwie lubuskim. Przewoźnik przedstawił swoje plany, które niekoniecznie pokrywają się z wcześniejszymi zapowiedziami.

Rezerwowe pociągi w trzech miejscach

Jak wynika z odpowiedzi Polregio, firma planuje trzymać zapasowe pociągi w trzech miejscach województwa: w rejonie Żar i Żagania (jeden pociąg spalinowy), w Kostrzynie nad Odrą (jeden pociąg) oraz w Zielonej Górze (jeden pociąg). Te rezerwowe składy mają pomóc w sytuacjach awaryjnych i zapobiec odwoływaniu kursów. Spółka zapewnia, iż wszystkie pojazdy będą sprawne technicznie i gotowe do natychmiastowego użycia.

Prawie 40 pociągów dla województwa

Polregio informuje, iż w lubuskim będzie kursować łącznie 39 pociągów. Wśród nich będzie:

  • 12 pociągów elektrycznych różnych typów
  • 25 pociągów spalinowych o różnej wielkości
  • 2 pociągi hybrydowe (mogące jeździć zarówno na prąd, jak i na olej napędowy)

Ta mieszanka różnych typów pociągów ma zapewnić obsługę wszystkich tras w regionie.

Brak obiecanych pociągów z innych regionów

Co ciekawe, mimo wcześniejszych zapowiedzi o sprowadzeniu dodatkowych składów z zagranicy i innych części Polski, Polregio przyznaje, iż „aktualnie nie planuje ściągania dodatkowego taboru z innych województw i z zagranicy”. Wyjątkiem jest jeden pociąg oznaczony jako VT646, który już jeździ w regionie. Ta informacja podważa wcześniejsze zapewnienia o znaczącym wzmocnieniu floty.

Więcej miejsc na najpopularniejszych trasach

Zamiast sprowadzać nowe pociągi, przewoźnik planuje lepiej wykorzystać istniejące składy. Na trasie Kostrzyn – Krzyż – Kostrzyn mają kursować większe, trzyczłonowe pociągi, które pomieszczą więcej pasażerów. Podobnie na linii Zielona Góra – Gorzów Wielkopolski – Zielona Góra mniejsze pociągi zostaną zastąpione większymi, dwuczłonowymi, co zwiększy liczbę miejsc dla podróżnych.

Co z naprawami pociągów?

W kwestii napraw i przeglądów technicznych, odpowiedź Polregio jest dość ogólnikowa. Firma informuje jedynie, iż przeglądy będą wykonywane „przez zewnętrzne firmy lub we własnym zakresie”. Przewoźnik wspomina też o planach reorganizacji punktów obsługi technicznej w Rzepinie i Żaganiu, ale nie podaje żadnych konkretów ani harmonogramu tych zmian.

Czy pasażerowie odczują poprawę?

Odpowiedź Polregio wysłano 6 maja, a więc już po 1 maja — dacie, od której według wcześniejszych zapowiedzi nie miało być żadnych odwołanych pociągów. Co ciekawe, w dokumencie nie ma informacji, czy ten cel udało się już osiągnąć.

Choć firma podała sporo szczegółów o swoich pociągach, część odpowiedzi jest dość wymijająca. Dotyczy to zwłaszcza pytań o naprawy taboru i planowane inwestycje.

Pozytywnym aspektem jest plan wprowadzenia większych pociągów na dwóch ważnych trasach, co powinno zmniejszyć tłok w wagonach. Mieszkańcy województwa lubuskiego będą mogli sami ocenić, czy zmiany wprowadzone przez Polregio rzeczywiście poprawiły jakość podróżowania.

Idź do oryginalnego materiału