Social media bardzo mocno wpłynęły na prowadzenie polityki. To właśnie z tego medium ogromna rzesza ludzi czerpie codzienne informacje.
Obecność polityki w social media nie jest już miłym eksperymentem, jak jeszcze kilkanaście lat temu, a stała się obowiązkiem. Do ludzi nie dociera się już jedynie na wiecach wyborczych i spotkaniach w terenie, ale robi się to przede wszystkim w internecie.
Jak to wygląda w przypadku polskich polityków? Na Facebooku, Instagramie i Twitterze spotkamy ich wielu. Nieco gorzej to wygląda na TikToku… a to błąd. Według wszystkich ekspertów ds. social mediów TikTok to przyszłość. Tylko w naszym kraju korzysta z niego blisko 13 milionów ludzi, a liczba ta ma stale rosnąć.
Część polityków dostrzegła już potencjał TikToka i aktywnie w nim działa. Kto wśród polskich polityków króluje na platformie? Przekonajmy się.
Króluje Sławomir Mentzen, reszta daleko w tyle
Statystyki w tej sprawie prowadzi profil TikTok Analityka, który obserwuje wyniki miesięczne TikToków polityków. Na profilu na Twitterze możemy zobaczyć, jakie wyniki osiągnęli czołowi polscy politycy oraz ugrupowania w styczniu bieżącego roku.
Bezapelacyjnym królem zestawienia jest Sławomir Mentzen. Filmy prezesa Nowej Nadziei były w zeszłym miesiącu obejrzane blisko 40 milionów razy.
Drugie miejsce w zestawieniu ma inny polityk związany z Konfederacją, a jest nim Janusz Korwin-Mikke. Filmy tego polityka w styczniu były wyświetlane niecałe 6 milionów razy. Widać tutaj ogromną dysproporcję pomiędzy pierwszym, a drugim miejscem, ale pokazuje nam to pewną zależność.
Na TikToku dominuje przede wszystkim Konfederacja. Ugrupowanie w sporej mierze zrzesza wokół siebie młodych ludzi, którzy zdecydowanie dominują w tej aplikacji.
W dalszej części rankingu widzimy już polityków różnych opcji politycznych: 3 miejsce zajmuje Klaudia Jachira z Koalicji Obywatelskiej, popularny jest także profil AgroUnii, a wysokie – 7 miejsce zajmuje polityk PiSu – Patryk Jaki.
Nie da się jednak ukryć, iż w zestawieniu pomiędzy Mentzenem, a resztą stawki widać przepaść. Pozostali politycy będą musieli zdecydowanie mocniej się postarać, aby zachęcić odbiorców do częstszego oglądania ich profili.