Podsumowanie promocji gospodarczej regionu

10 miesięcy temu
Zdjęcie: Podsumowanie promocji gospodarczej regionu


Organizacja szkoleń, misji handlowych na targach europejskich i doradztwo marketingowe – na takie między innymi działania mogły liczyć firmy z regionu, korzystające z pomocy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w minionej perspektywie unijnej. Dziś (wtorek, 14 listopada) w Hotelu Binkowski w Kielcach odbył się kongres „Świętokrzyskie – jesteśmy blisko” podsumowujący projekt promocji gospodarczej regionu.

Był on realizowany od 2016 roku i finansowany z funduszy europejskich. Marszałek Andrzej Bętkowski podkreśla, iż władze województwa starały się ułatwić firmom regionalnym zaistnienie na rynkach zagranicznych.

– Zorganizowaliśmy kilka misji wyjazdowych. Byliśmy z naszymi przedsiębiorcami w Paryżu, Londynie, Monachium, w Belgradzie czy Hanowerze. Osoby, które w tym uczestniczyły, bardzo sobie chwaliły te wyjazdowe spotkania – podkreśla marszałek.

Poza tym organizowano konferencje, z których skorzystało ponad 270 przedsiębiorców. Marszałek zaznacza, iż te działania będą kontynuowane w kolejnej perspektywie unijnej.

14.11.2023. Kielce. Kongres „Świętokrzyskie – jesteśmy blisko”. Na zdjęciu Andrzej Bętkowski – marszałek województwa. / Fot. Jarosław Kubalski – Radio Kielce

Jacek Sułek, dyrektor Departamentu Inwestycji i Rozwoju Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego dodaje, iż w perspektywie finansowej na lata 2021-2027 przedsiębiorcy mogą liczyć na inne wsparcie z Unii Europejskiej niż dotychczas.

– Przede wszystkim Komisja Europejska zablokowała nam możliwość udzielania dotacji dla przedsiębiorców. Przerzucamy się na instrumenty pożyczkowe. Będziemy mieli do dyspozycji ponad 700 mln zł na różnego typu inwestycje, między innymi wymianę linii technologicznych, ale też dotyczących zagospodarowania odpadów czy przechodzenia na gospodarkę energooszczędną – wyjaśnia.

Wsparcie będzie też skierowane na rozwój inkubatorów przedsiębiorczości oraz usługi dla przedsiębiorców zamawiane przez nich bezpośrednio, takie jak audyty energetyczne i strategie marketingowe. Dotacje z kolei będą przeznaczone wyłącznie dla projektów badawczo-rozwojowych.


Idź do oryginalnego materiału