Bank Pekao wystartował z ogólnopolską kampanią w mediach społecznościowych „Bądźmy #CYBERczujni”. Jej celem jest zwiększenie świadomości Polaków o cyberbezpieczeństwie.
Inicjatywa realizowana jest w ramach programu #cyberPekao.
W ramach kampanii bank wyemituje łącznie 6 spotów, a każdy z nich będzie przedstawiał inny rodzaj zagrożenia
Jak wynika z raportu Banku Pekao S.A. „Czy czujesz się bezpiecznie w Internecie”, aż 13 mln dorosłych internautów zostało poszkodowanych w wyniku co najmniej jednego cyberprzestępstwa. Fałszywe SMS-y, podszywanie pod pracowników banku, prośby o szybki przelew i z pozoru atrakcyjne inwestycje – to niektóre z metod, którymi każdego dnia cyberprzestępcy próbują wykraść dane lub pieniądze.
Biorąc pod uwagę rosnące w przestrzeni cyfrowej niebezpieczeństwa oraz społeczne potrzeby edukacyjne, bank przygotował kampanię społeczną, mającą na celu zwiększenie świadomości Polaków w zakresie potencjalnych zagrożeń w wirtualnym świecie.
W ramach kampanii bank wyemituje łącznie 6 spotów, a każdy z nich będzie przedstawiał inny rodzaj zagrożenia. 30 sekundowe nagrania przedstawiają bohatera w codziennych sytuacjach, kiedy mierzy się z próbą wyłudzenia danych bądź pieniędzy. Wszystkie historie prowadzą do kilku krótkich porad, jak należy postępować w przypadku możliwości cyberataku.