PC Forda i Liberałowie Crombie atakują się nawzajem w nowych reklamach

bejsment.com 2 godzin temu

Następne oficjalne wybory w Ontario zaplanowano dopiero na 2026 r., ale billboardy atakujące obie frakcje polityczne już się pojawiły.

Podczas gdy posłowie do parlamentu prowincji byli w zeszłym tygodniu z dala od legislatury prowincji i w swoich społecznościach, Postępowi Konserwatyści i Liberałowie byli zajęci publikowaniem reklam, w których wzajemnie atakowali swoich liderów, Douga Forda i Bonnie Crombie.

Następne oficjalne wybory w Ontario zaplanowano dopiero na 2026 rok, ale spekulacje na temat wcześniejszego rozpisania wyborów nasilały się przez całą jesień. Obie partie już mówią wyborcom, co jest nie tak z tą drugą, podczas gdy opozycyjna NDP ponownie przedstawiła swojego lidera Ontaryjczykom w jesiennej kampanii reklamowej.

Wideo opublikowane w Internecie przez Postępową Partię Konserwatywną Ontario we wtorek otwiera się statycznym telewizorem na ciemnym tle, z Bonnie Crombie na ekranie. Następnie atakuje byłą burmistrz Mississaugi za jej osiągnięcia, zaczynając od oskarżenia, iż popiera podatek węglowy.

Dzień później liberałowie byli gotowi do rewanżu. W filmie, który fałszuje napisy początkowe popularnego sitcomu It’s Always Sunny in Philadelphia, Ford jest widziany podczas konferencji prasowej w 2018 roku, obiecując obniżkę podatków dla klasy średniej. Wypowiedź premiera jest następnie wielokrotnie przerywana głośnym brzęczykiem, podczas gdy na ekranie migają słowa „nigdy się nie wydarzyło”.

Jacob Robbins-Kanter, profesor nadzwyczajny na Bishop’s University, który bada komunikację polityczną, powiedział, iż reklamy atakujące działają poprzez wykorzystywanie ludzkich lęków.

„Niezależnie od tego, czy jest to strach o nasze bezpieczeństwo ekonomiczne, nasze bezpieczeństwo fizyczne – takie reklamy, które mogą koncentrować się na przestępczości lub kryzysie gospodarczym” – powiedział Robbins-Kanter. „Są one ogólnie postrzegane jako bardziej zapadające w pamięć i skuteczniejsze niż pozytywny przekaz”.

Uważa on, iż wszystko wskazuje na to, iż wybory odbędą się zimą, aby zachęcić wyborców do pójścia do urn przed wyborami federalnymi. Premier był pytany o wcześniejsze wybory w mediach w całej prowincji, ale nie potwierdził jeszcze żadnych plotek.

Randy Besco, politolog, który wykłada na Uniwersytecie w Toronto, powiedział, iż reklamy atakujące są bardziej skuteczne, gdy są skierowane do polityka, którego wyborcy nie znają. „Ford istnieje już na scenie politycznej od dłuższego czasu, wyborcy wiedzą o nim. Mają już wyrobione zdanie na jego temat” – powiedział Besco. „Reklamom naprawdę trudno jest zmienić wrażenie ugruntowanego polityka”.

Ford wielokrotnie łączył Crombie z federalnym podatkiem węglowym – coś, co według Besco może być skuteczne wśród wyborców, którzy nie zwracają zbytniej uwagi na politykę i nie są pewni, który szczebel rządu jest za co odpowiedzialny.

Pod koniec tygodnia Ford próbował wykorzystać swoją osobowość everymana dzięki nowej reklamy opublikowanej w mediach społecznościowych, którą konserwatyści planują również rozpowszechnić w telewizji. W reklamie widzimy Forda jadącego nieokreśloną ulicą, podczas gdy, jak zawsze rozmawia z Ontaryjczykami przez telefon o ich obawach. Mówi, iż jedną z tych obaw jest ruch uliczny, po czym obiecuje, iż nigdy nie doda opłaty drogowej ani nie zbuduje ścieżki rowerowej na głównej ulicy „w przeciwieństwie do liberałów Bonnie Crombie”.

Andrew Brander, strateg z Toronto, który pracował w rządzie Stephena Harpera, powiedział, iż fakt, iż Crombie dopiero teraz zaczyna się reklamować, świadczy o zasobach finansowych obu partii.

„Bonnie Crombie jest liderem już od roku. I to jest naprawdę pierwsza prawdziwa publiczna próba, którą widzimy, aby spróbować zdefiniować premiera” – powiedział Brander o reklamach liberalnych ataków. „Została już zdefiniowana przez PC poprzez tę bardzo agresywną serię kampanii reklamowych”.

W piątek Liberałowie opublikowali kolejną reklamę atakującą, która połączyła wiadomości o skandalu Forda w Greenbelt, dodaniu lokalizacji Service Ontario do sklepów Staples i milionach dolarów płaconych Beer Store.

Brander powiedział, iż niedawna reklama Forda, w której jedzie ulicą, jest próbą wzmocnienia marki, którą Liberałowie próbują nadszarpnąć poprzez własne komunikaty agresywnego ataku, które kończą się szyderczym znakiem kampanii z napisem „Doug Ford, dla swoich przyjaciół”.

Tymczasem tej jesieni NDP opublikowała bardziej pozytywną reklamę, która została wyemitowana w niektórych serwisach streamingowych. Spot z hasłem “It’s Marit” przedstawia liderkę partii Marit Stiles jako współczującą przywódczynię, która chce pomóc Ontaryjczykom.

Ale Mélanie Richer, dyrektor Earnscliffe Strategies i była sekretarz prasowa Jagmeeta Singha, mówi, iż NDP może potrzebować przejść na reklamy, które celują w Forda, aby upewnić się, iż nie zostaną zapomniani jako opcja kierowania prowincją. „Myślę, iż tym razem NDP musi jasno powiedzieć przed wyborami, iż to oni pokonają Forda” – powiedział Richer.

Idź do oryginalnego materiału