Patronat Prezydenta Miasta – nowy regulamin i wniosek

siemianowice.pl 1 godzina temu
Grafika na białym tle z logotypem Patronatu Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie. Z boku duży czerwony wykrzyknik. Poniżej żółty napis informujący o nowym regulaminie i wniosku.

Z dniem 4 grudnia 2025 roku weszło w życie Zarządzenie Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie nr 1134/2025 w sprawie przyjęcia nowego regulaminu przyznawania Patronatu Prezydenta Miasta.

Nowy regulamin wraz z nowym wnioskiem dostępny jest na stronie:

https://siemianowice.pl/zalatw-sprawe/wniosek-o-patronat-prezydenta-miasta/

Najistotniejsze zmiany względem wcześniej obowiązujących przepisów zawierają się w rozdziale I, punkcie 5, który otrzymuje brzmienie:

Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie nie obejmuje Patronatu nad przedsięwzięciami
budzącymi wątpliwości co do zachowania zasad etyki oraz nad przedsięwzięciami, których
Organizatorem są:
placówki oświatowe, samorządowe instytucje kultury, których
organizatorem jest Gmina Siemianowice Śląskie, jednostki miejskie podlegające Urzędowi
Miasta Siemianowice Śląskie, firmy, osoby prywatne.

Wyjaśniając od razu wątpliwości – wszelkie działania i przedsięwzięcia prowadzone przez szkoły i jednostki miejskie są realizowane w imieniu Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie, więc automatycznie jest On (jako organ) ich organizatorem lub współorganizatorem.

Zmianie uległ także termin składania wniosku – dotychczasowe 6 tygodni przed wydarzeniem skrócono do 4 tygodni.

Idź do oryginalnego materiału