Patagonia jednak nie taka ekologiczna? Śledztwo dziennikarskie ujawnia smutne fakty

10 miesięcy temu
Reporterzy serwisu śledczego „Follow the Money” udowodnili, iż produkty Patagonii powstają w tych samych fabrykach, co ubrania od marek wpisujących się w nurt fast fashion. Czy to na dobre pogrzebie pozytywny wizerunek Patagonii? We wrześniu pisaliśmy o tym, iż Yvon Chouinard, założyciel marki Patagonia, oddał swoje udziały w firmie wartej 3 miliardy dolarów. Od tamtego momentu pieniądze zarabiane przez markę szły na działania na rzecz ochrony przyrody, co tylko potwierdzało, iż Patagonia to marka zaangażowana pod względem społecznym i ekologicznym. Więcej o fenomenie i historii samej marki pisaliśmy w artykule „Patagonia – marka, której chodzi o coś więcej niż zysk?", z którym warto się zapoznać.
Jednak ten zmyślnie budowany przez lata wizerunek marki odzieżowej, która uchodzi za najbardziej ekologiczną i odpowiedzialną pod względem produkcji, może teraz runąć jak domek z kart. Okazuje się, iż Patagonię mogą...
Idź do oryginalnego materiału