Nowoczesna infrastruktura ładowania od ORLEN Charge
Przy trasie S7, na MOP Olsztynek Południe, uruchomiono pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. Nowy obiekt umożliwia ładowanie do ośmiu aut jednocześnie i wyposażony jest w dynamiczny system podziału mocy, który automatycznie dostosowuje poziom ładowania do potrzeb technicznych pojazdu. Maksymalna moc na jednym stanowisku wynosi 400 kW, a przy pełnym obłożeniu – 200 kW.
Znacznie krótszy czas ładowania
Dzięki nowej technologii ładowanie samochodu elektrycznego do optymalnego poziomu trwa około 20 minut, co jest choćby trzykrotnie krótszym czasem niż dotychczas. Hub działa przez całą dobę, a kierowcy mają do dyspozycji intuicyjne ekrany dotykowe oraz płatności zbliżeniowe. Proces ładowania można również śledzić dzięki aplikacji ORLEN Charge.
Długi czas ładowania baterii to jedna z barier rozwoju elektromobilności. Nowy hub ORLEN Charge w znacznym stopniu niweluje tę niedogodność, oferując czas ładowania zbliżony do tego, jaki średnio spędzają na stacji kierowcy tradycyjnych pojazdów. W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów wzdłuż głównych tras przejazdowych. W ten sposób ORLEN dąży nie tylko do zapewnienia swoim klientom najwyższego poziomu obsługi, ale realizuje również strategiczne aspiracje związane z rozwojem zeroemisyjnego transportu i transformacją energetyczną kraju i regionu.
Marek Balawejder, Członek Zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN
Plany rozbudowy sieci ORLEN Charge
Do końca 2025 roku planowane jest otwarcie kilkunastu kolejnych hubów ładowania przy autostradach i drogach ekspresowych, m.in. w Szczecinie, Gorzowie Wielkopolskim, Zgorzelcu, Nowym Dworze Gdańskim oraz na MOPach: Barnisław Północ, Barnisław Południe, Gruczno Zachód, Morzęcino Zachód, Brzegi i Szumowo. Każdy z hubów będzie wyposażony w od sześciu do dwunastu punktów ładowania.
Rozwijamy infrastrukturę ORLEN Charge tak, by była jak najbardziej komfortowa i efektywna dla użytkowników. Do końca tego roku planujemy uruchomienie kolejnych nowoczesnych hubów ładowania samochodów elektrycznych na terenie całej Polski, m.in. w Szczecinie, Gorzowie Wielkopolskim, Zgorzelcu i Nowym Dworze Gdańskim. Inwestycje te są częścią ogólnopolskiego programu rozbudowy infrastruktury elektromobilności. Większość z hubów zlokalizowana będzie przy drogach tranzytowych. To znacznie przyczyni się do rozwiązania problemu podróży samochodem elektrycznym pomiędzy miastami.
Krzysztof Kaczyński, Dyrektor Wykonawczy ds. Elektromobilności ORLEN
Komfort podróży i bezpieczeństwo użytkowników
Nowa infrastruktura umożliwia planowanie podróży na długich trasach z jednym lub kilkoma krótkimi postojami na ładowanie i odpoczynek. Przykładowo, trasę z Białegostoku do Krakowa (500 km) można pokonać, korzystając z ładowania na MOP Szumowo oraz MOP Brzegi, lub z trzema krótkimi postojami na stacjach w Szumowie, Warszawie i Brzegach.
Przy takiej wydajności ładowarek, powoli zaciera się różnica pomiędzy pojazdami elektrycznymi i spalinowymi. Bez względu na to jakim pojazdem podróżujemy, dla bezpieczeństwa naszego i pozostałych podróżnych powinniśmy robić 15 minutowe przerwy co 2 godziny jazdy. Infrastruktura taka jak tu w Olsztynku, pozwala w tym czasie uzupełnić baterie na kolejny odcinek bezpiecznej trasy.
Piotr Suchodolski, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu Komercyjnego ORLEN
Projekt „Perun E-mobility” i dalszy rozwój
Inwestycja w huby ładowania jest częścią projektu „Perun E-mobility”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF Transport AFIF. w tej chwili sieć ORLEN Charge obejmuje ponad 1,2 tys. punktów ładowania w całej Polsce, w tym zarówno własne stacje ORLEN, jak i stacje Energi z Grupy ORLEN. Zgodnie ze strategią Grupy do 2035 roku, ORLEN Charge planuje uzyskać wiodącą pozycję na rynku ogólnodostępnego ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce, a także rozwijać infrastrukturę na pozostałych rynkach europejskich, gdzie ORLEN jest obecny.
Źródło: ORLEN S.A.














