Nowoczesne autocysterny LNG w ORLEN Transport
ORLEN Transport, należący do Grupy ORLEN, wprowadził do swojej floty pięć ciągników siodłowych Volvo FM napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG). Nowe pojazdy są przeznaczone do transportu regionalnego i długodystansowego, każdego dnia pokonując setki kilometrów i zaopatrując stacje paliw ORLEN.
Korzyści środowiskowe i komfort pracy
Ciągniki z silnikami LNG o mocy blisko 430 KM wyróżniają się niższą szkodliwością dla środowiska w porównaniu do tradycyjnych ciężarówek na olej napędowy. W opinii przedstawicieli spółki, wdrożenie tych pojazdów wpisuje się w cele klimatyczne Polski i Unii Europejskiej.
Doposażenie naszej floty w ciągniki siodłowe, napędzane LNG, wpisuje się w obecny kierunek i cele, jakie stawia sobie Polska i Unia Europejska w zakresie ochrony klimatu. W naszej ocenie to jedno z najlepszych rozwiązań, jakie możemy w tej chwili wdrożyć. Planujemy również testy ciągników siodłowych zasilanych wodorem. Ponieważ dążymy do osiągnięcia zeroemisyjności transportu, finalnie postawimy na rozwiązanie, które najlepiej się sprawdzi i spełni nasze oczekiwania
– Arkadiusz Żuławnik, dyrektor biura ORLEN Transport.
Spółka przez pięć lat będzie testować nowe pojazdy, by dokładnie ocenić ich możliwości i zalety. Po zakończeniu testów na Pomorzu oraz uruchomieniu stacji tankowania LNG w Płocku, pojazdy zostaną przeniesione do bazy transportowej w tym mieście. Wyniki testów zdecydują o ewentualnej rozbudowie floty LNG.
Doświadczenia kierowców i efektywność kosztowa
Koszt przejechania każdego kilometra jest porównywalny z ciężarówkami zasilanymi olejem napędowym, ale kultura pracy silnika jest o wiele wyższa, niż w typowym Dieslu. Ciągnik siodłowy z napędem LNG jest znacznie cichszy, a przez to mniej uciążliwy dla ludzi i środowiska. O wiele niższy jest również poziom wibracji silnika, co ma dobry wpływ na komfort pracy kierowcy i otoczenie
– Kamil Krzyżanowski, kierowca ORLEN Transport.
Skala działalności ORLEN Transport
ORLEN Transport to największy przewoźnik paliw i LPG w Polsce oraz jeden z największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma specjalizuje się w przewozach paliw płynnych, gazu, wodoru oraz materiałów niebezpiecznych. Zatrudnia ponad 900 kierowców i dysponuje flotą 375 ciągników siodłowych z cysternami.
Źródło: PAP Media Room Biznes












