Orlen i Poczta Polska porozumiały się w sprawie współpracy. Cała operacja ma jeden cel – korzyści dla klientów

2 godzin temu

Dwie ogromne spółki Skarbu Państwa właśnie podpisały porozumienie o współpracy w sektorze usług kurierskich. Mowa o Orlenie i Poczcie Polskiej. – Połączenie firm i ich logistyki istotnie obniży koszty funkcjonowania biznesu i przyniesie korzyści klientom – uzasadnia połączenie Orlen.

– Projekt z Pocztą Polską to naturalny krok w kierunku budowy silnego, krajowego operatora logistycznego. Poprzez rozwój organiczny stworzyliśmy podmiot, który już teraz zapewnia klientom nowoczesne, szeroko dostępne rozwiązania. Wspólnie z Pocztą Polską możliwe będzie skokowe zwiększenie skali działania – mówi Ireneusz Fąfara prezes Orlenu.

– Docelowo będzie to ponad 30 tys. punktów odbioru budujących mocną przewagę konkurencyjną – zaznacza Fąfara. – Zgodnie z podpisanym porozumieniem, o ile uzgodnione zostaną ostateczne warunki umowy, Poczta Polska będzie mogła nabyć nasze udziały. Środki pozyskane z takiej transakcji zostaną przeznaczone na dalszy rozwój podstawowej działalności koncernu.

Z kolei Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej tłumaczy, że: – razem z Orlen zbudujemy dużego, krajowego gracza kurierskiego. Dzisiejsze porozumienie dla Poczty Polskiej oznacza początek realizacji kluczowego elementu przyjętej przez nas strategii. To zupełnie normalne, iż dwie spółki z udziałami Skarbu Państwa współpracują. W praktyce oznacza to większą skalę, lepszą dostępność i realne korzyści zarówno dla klientów, jak i dla polskiej gospodarki.

Orlen Paczka to dziś ponad 14 tys. punktów odbioru paczek, w tym ok. 7 tys. automatów paczkowych. Poczta Polska natomiast to ponad 20 tys. punktów odbioru paczek obejmujących: placówki pocztowe, automaty paczkowe, sklepy Żabka oraz punkty należące do Grupy Eurocash (ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek, Duży Ben i inne).

– Orlen wnosi do współpracy doświadczenie w rozwoju nowoczesnych automatów paczkowych oraz silną markę detaliczną. Poczta Polska rozwiniętą infrastrukturę doręczeń i codzienną obecność w każdym zakątku kraju oraz ponad 466 lat doświadczenia i tradycji – czytamy w komunikacie przekazanym przez Orlen. – Największym beneficjentem zmian będą klienci, zarówno indywidualni, jak i biznesowi.

Fot. Poczta Polska/Orlen Paczka

Idź do oryginalnego materiału