Ogłoszenie Starosty Świeckiego WGK.III.683.2.9.2024

4 dni temu

Świecie, dnia 23.09.2024 r.

WGK.III.683.2.9.2024

Ogłoszenie Starosty Świeckiego

o prowadzonym postępowaniu administracyjnym w sprawie ustalenia odszkodowania za nieruchomość oznaczoną geodezyjnie jako działka numer 43/1 o pow. 0.0089 ha, położonej w miejscowości Brzemiona, gm. Lniano, która zgodnie z ostateczną decyzją Starosty Świeckiego Nr 11/2022 znak: BOŚ.6740.2.L.1276.2022 z dnia 27.09.2022 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. „Budowa drogi powiatowej nr 1210C Wierzchy-Brzemiona” przeszła na własność Powiatu Świeckiego.

Starosta Świecki, działając na podstawie art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572), w związku z art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 311) oraz art. 8, art. 113 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145)

zawiadamia,

że prowadzi postępowanie administracyjne, w sprawie ustalenia odszkodowania za część nieruchomości gruntowej o nieuregulowanym stanie prawnym, położonej w obrębie ewidencyjnym Brzemiona, gm., Lniano, powiat świecki, województwo kujawsko-pomorskie, oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działka numer 43/1 o pow. 0.0089 ha (powstała z podziału działki nr 43), przejętej z mocy prawa na rzecz Powiatu Świeckiego, na podstawie ostatecznej decyzji Starosty Świeckiego Nr 11/2022 znak: BOŚ.6740.2.L.1276.2022 z dnia 27.09.2022 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. „Budowa drogi powiatowej nr 1210C Wierzchy-Brzemiona”. W księdze wieczystej jako właścicielkę wskazano Panią Helelę Marciniak. W trakcie prowadzonego postępowania ustalono, iż Pani Helena Marciniak nie żyje i nie zostało po niej przeprowadzone postępowanie spadkowe.

W myśl art. 12 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, nieruchomości wydzielone liniami rozgraniczającymi teren, stają się z mocy prawa własnością odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego, z dniem w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna. Stosownie do treści art. 12 ust. 4f cyt. wyżej ustawy odszkodowanie przysługuje dotychczasowym właścicielom nieruchomości, użytkownikom wieczystym nieruchomości oraz osobom, którym przysługuje do nieruchomości ograniczone prawo rzeczowe.

Postępowanie o ustalenie odszkodowania prowadzone jest na podstawie art. 18 ust. 1 przywołanej wyżej ustawy. Zgodnie z tym przepisem wysokość odszkodowania, o którym mowa w art. 12 ust. 4a ustala się według stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przez organ I instancji oraz według jej wartości maja zastosowanie odpowiednio przepisy o gospodarce nieruchomościami.

Stosownie do art. 113 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145) przez nieruchomość o nieuregulowanym stanie prawnym rozumie się nieruchomość, dla której ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów albo innych dokumentów nie można ustalić osób, którym przysługują do niej prawa rzeczowe oraz stosuje się również, o ile właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości nie żyje i nie przeprowadzono lub nie zostało zakończone postępowanie spadkowe.

W związku z powyższym wzywa się osoby, którym przysługują prawa rzeczowe do ww. nieruchomości, do zgłaszania się do Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Świeciu, ul. Gen. Józefa Hallera 9 (pokój nr 206) od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu (od pn.,śr.,czw. od godziny 7:00 do godz. 15:00, wt. od godz. 7:00 do godz. 16:00, pt. od godz. 7:00 do godz. 14:00), tel. 52 56 83 138 i udokumentowali swoje prawa.

Stosownie do art. 118a ust. 3 cytowanej wyżej ustawy odszkodowanie za nieruchomość ustala się według przepisów rozdziału 5 i składa do depozytu sądowego na okres 10 lat.

Jednocześnie informuję, iż zgodnie z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego, został zebrany materiał dowodowy niezbędny do wydania decyzji w niniejszej sprawie. Niezgłoszenie się osób legitymujących się prawami do wyżej wymienionej nieruchomości skutkować będzie wpłatą należnego odszkodowania do depozytu sądowego. W przypadku niepodjęcia depozytu przez osoby uprawnione po upływie terminu jego odbioru, depozyt z mocy prawa przepadnie na rzecz Skarbu Państwa.

W przypadku niezgłoszenia się ww. osób ustalone odszkodowanie zostanie przekazane do depozytu sądowego.

Zawiadomienie niniejsze wywiesza się na okres 14 dni na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Świeciu, przy ulicy Gen. Józefa Hallera 9, publikuje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Świeckiego oraz na stronie internetowej Powiatu Świeckiego, ponadto przekazuje się do Burmistrza Świecia, celem wywieszenia na tablicy ogłoszeń oraz umieszczenia na stronie Internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Świecie.

W oparciu o art. 49 Kpa niniejsze zawiadomienie uważa się za skutecznie doręczone po upływie 14 dnia od dnia publicznego ogłoszenia.

Otrzymują:

1.Powiatowy Zarząd Dróg w Świeciu w/m

2. Zarząd Powiatu Świeckiego w/m

3. a/a

Podano do publicznej wiadomości:

– na stronie internetowej BIP Starostwa Powiatowego w Świeciu

– na tablicach ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Świeciu

– na stronie internetowej BIP Gminy Lniano

– na tablicach ogłoszeń Gminy Lniano

Idź do oryginalnego materiału