Starostwo Powiatowe w Lesku
PONAWIA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Referent do spraw pozyskiwania środków zewnętrznych w Wydziale Inwestycji i Zamówień Publicznych
w pełnym wymiarze czasu pracy w Starostwie Powiatowym w Lesku
Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135) oraz § 5 Zarządzenia Nr 28/2009 Starosty Leskiego
z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie regulaminu naboru pracowników na wolne stanowiska urzędnicze ogłasza z dniem 15 maja 2025 r. nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
I. Nazwa i adres jednostki:
Starostwo Powiatowe w Lesku
38-600 Lesko, Rynek 1
tel. 13 469 71 24
II. Określenie stanowiska:
Referent do spraw pozyskiwania środków zewnętrznych w Wydziale Inwestycji i Zamówień Publicznych w pełnym wymiarze czasu pracy.
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym:
1. Wymagania niezbędne:
a) posiadanie wykształcenia wyższego II stopnia,
b) co najmniej rok doświadczenia w pracy na stanowisku związanym z pozyskiwaniem środków zewnętrznych,
c) obywatelstwo polskie lub spełnienie wymagań określonych w art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych,
d) pełna umiejętności czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
e) nieposzlakowana opinia,
f) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
g) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
h) znajomość przepisów prawa regulujących działalność i kompetencje samorządu powiatowego,
i) wiedza z zakresu programów unijnych, zarządzania i rozliczania projektów,
j) umiejętność interpretacji przepisów prawa wspólnotowego i krajowego w zakresie unijnych funduszy pomocowych.
2. Wymagania dodatkowe:
a) ukończone studia podyplomowe w zakresie zarządzania projektami, pozyskiwania środków zewnętrznych (w tym środków z funduszy Unii Europejskiej), potwierdzone odpowiednimi dokumentami,
b) ukończone kursy/szkolenia z zakresu pozyskiwania środków zewnętrznych (w tym środków z funduszy Unii Europejskiej).
c) doświadczenie w zarządzaniu projektami realizowanymi przez jednostkę samorządu terytorialnego;
d) znajomość technik pracy biurowej, biegłej obsługi komputera (MS-Office Excel i Word), obsługi urządzeń biurowych, sporządzania i redagowania pism urzędowych,
e) samodzielność, umiejętność działania w sytuacjach stresowych i odporność na stres, odpowiedzialność, dobra organizacja pracy, dokładność, umiejętność pracy w zespole, skrupulatność, solidność,
f) umiejętność analizy i syntezy informacji, umiejętność poszukiwania i selekcji informacji, umiejętność wyjaśniania, umiejętność logicznego myślenia i przekazywania wiedzy.
IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku pracy, w szczególności:
a) sporządzanie dokumentów niezbędnych do realizacji zadań będących w kompetencji Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych,
b) pozyskiwanie informacji związanych z programami Unii Europejskiej, programami rządowymi oraz możliwości pozyskiwania funduszy na współfinansowanie zadań Powiatu i przekazywanie ich Zarządowi Powiatu,
c) monitorowanie możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizację zadań powiatu leskiego oraz przedkładanie informacji z tego zakresu,
d) informowanie komórek organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Lesku oraz jednostek organizacyjnych Powiatu Leskiego o możliwościach ubiegania się o środki zewnętrzne na realizację zadań Powiatu,
e) przygotowywanie propozycji dotyczących zadań powiatu kwalifikujących się do wsparcia ze środków Unii Europejskiej i funduszy krajowych,
f) przygotowywanie i składanie ewentualnych uzupełnień i wyjaśnień do wniosków o dofinansowanie na etapie ich oceny,
g) monitorowanie etapów oceny wniosków o dofinansowanie,
h) kooperacja z komórkami organizacyjnymi Starostwa Powiatowego w Lesku i jednostkami organizacyjnymi Powiatu Leskiego, zwłaszcza na etapie przygotowywania wniosków o dofinansowanie i aplikowania o dofinansowanie,
i) kooperacja z podmiotami zewnętrznymi na etapie aplikowania o dofinansowanie — m.in. z jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi — w przypadku przygotowywania wniosków o dofinansowanie dla projektów partnerskich,
j) doradztwo, weryfikacja i nadzór nad wdrażaniem i realizacją programów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych,
k) prawidłowa realizacja projektów we współpracy z instytucjami finansującymi, zarządzającymi i monitorującymi ich przeprowadzanie, w tym przygotowywanie sprawozdań, wniosków o płatności i innych wymaganych dokumentów,
l) utrzymywanie kontaktów z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, jednostkami wdrażającymi i innymi instytucjami w sprawach związanych z realizacją projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
m) kompleksowe przygotowanie oraz przeprowadzenie postępowania zakupowego mającego na celu wybór podmiotu zewnętrznego, którego zadaniem będzie przygotowanie wniosku o dofinansowanie oraz/lub analiz finansowo-ekonomicznych oraz/lub studium wykonalności,
n) koordynowanie i monitorowanie procesu przygotowania wniosków o dofinansowanie w przypadku zlecenia prac w tym zakresie podmiotom zewnętrznym,
o) opracowywanie we współpracy z komórkami organizacyjnymi Starostwa Powiatowego w Lesku oraz jednostkami organizacyjnymi powiatu leskiego informacji z realizacji zadań powiatu leskiego współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
p) wykonywanie czynności związanych ze zlecaniem i zawieraniem umów w zakresie przydzielonych do prowadzenia zadań inwestycyjnych,
q) opracowywanie materiałów niezbędnych do przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
V. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
a) miejscem pracy - budynek Starostwa Powiatowego w Lesku, ul. Rynek 1 (budynek nie posiada windy),
b) zatrudnienie na podstawie umowy o pracę pracownika samorządowego. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony,
c) wymiar czasu pracy: pełny etat (40 godzin tygodniowo),
d) praca administracyjno-biurowa w siedzibie urzędu,
e) praca przy monitorze ekranowym powiązana z obsługą urządzeń biurowych,
f) bezpieczne warunki pracy,
g) wyjazdy służbowe.
VI. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych - w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Lesku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł więcej niż 6%.
VII. Wymagane dokumenty:
a) własnoręcznie podpisany życiorys zawodowy (CV),
b) własnoręcznie podpisany list motywacyjny,
c) potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie wyższe II stopnia,
k) potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe: co najmniej 2 letni staż pracy o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku,
d) własnoręcznie podpisany przez kandydata kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (Załącznik nr 1),
e) własnoręcznie podpisane oświadczenia o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego, (załącznik Nr 2),
- posiadaniu pełnej umiejętności czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych (załącznik nr 3),
- niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (załącznik nr 3),
- posiadaniu nieposzlakowanej opinii (załącznik nr 3)
- stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku (załącznik nr 4),
- zapoznanie się z klauzulą informacyjną oraz wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (załącznik nr 5),
f) kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jest zobowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
VIII. Kandydat może złożyć inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
IX. Każdy dokument aplikacyjny musi być opatrzony własnoręcznym czytelnym podpisem, a przedłożone kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata.
X. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem na kopercie "Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Referent do spraw pozyskiwania środków zewnętrznych w Wydziale Inwestycji i Zamówień Publicznych w Starostwie Powiatowym w Lesku" w Punkcie obsługi interesanta i kancelarii ogólnej Starostwa Powiatowego w Lesku przy ul. Rynek 1 lub przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Lesku, Rynek 1, 38 - 600 Lesko z dopiskiem: ,, Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze Referent do spraw pozyskiwania środków zewnętrznych w Wydziale Inwestycji i Zamówień Publicznych w Starostwie Powiatowym w Lesku" w terminie do 26 maja 2025 r. do godziny 15:00 (decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego w Lesku).
Oferty nie spełniające wymagań lub które wpłyną do Starostwa po terminie podanym w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.
XI. Kandydaci, którzy w wyniku wstępnej selekcji spełniający formalne warunki zostaną zakwalifikowani do dalszego etapu konkursu zostaną powiadomieni o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej dzięki środków komunikacji elektronicznej lub telefonicznie.
XII. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Starostwa Powiatowego: www.powiat-leski.pl, Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.powiat-leski.pl, oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lesku, Rynek 1, 38-600 Lesko.
Uwaga: Pracodawca zastrzega sobie prawo zamknięcia procedury naboru bez wyłonienia kandydata na wolne stanowisko urzędnicze.
Zgodnie z art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024 poz. 928 ze zm.) informuję, iż w Starostwie Powiatowym w Lesku została wdrożona procedura zgłoszeń wewnętrznych. Formularz zgłaszania nieprawidłowości znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) Starostwa Powiatowego w Lesku — załącznik nr 1 do Zarządzenia Starosty Leskiego nr 22.2024 z dnia 25 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia wewnętrznej procedury dotyczącej przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń w Starostwie Powiatowym w Lesku