Ofgem rozpoczyna konsultacje w sprawie dynamicznych pułapów cenowych

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Ofgem, brytyjski organ regulacyjny ds. energetyki, rozpoczął konsultacje w sprawie wykonalności wprowadzenia bardziej dynamicznego górnego limitu cen energii. Opierałoby się to na stawkach jednostkowych zależnych od czasu użytkowania, aby zachęcić konsumentów do elastyczności.

Dostrzegając zmiany w sposobie, w jaki konsumenci korzystają z energii, np. w pojazdach elektrycznych, pompach ciepła i panelach słonecznych, Ofgem stwierdził, iż brytyjski sektor energii elektrycznej zdominowany przez odnawialne źródła energii powinien nagradzać konsumentów za zmianę czasu zużycia energii elektrycznej, co z kolei zmniejszy koszty dla wszystkich.

Tim Jarvis, dyrektor generalny ds. sprzedaży detalicznej i rynków w Ofgem, powiedział: „Chociaż górny pułap cenowy odegrał istotną rolę w ochronie konsumentów przed karą za lojalność, która istniała przed jego wprowadzeniem, rynek energii zmienia się w miarę zbliżania się do zerowej wartości netto i zdajemy sobie sprawę, iż Być może konieczne będą zmiany również istniejące systemy.

„Szczegółowo przyglądamy się elementom pułapu cenowego, które się sprawdziły, oraz wyzwaniom, które zidentyfikowaliśmy w ostatnich latach, rozważając jednocześnie, w jaki sposób szerokie grono przyszłych konsumentów będzie korzystać z energii i płacić za nią, aby mieć pewność, iż opracować adekwatne środki, które będą chronić ogół konsumentów i przyniosą im korzyści” – powiedział.

Dostawcy energii oferujący dynamiczne ceny polegają na danych przesyłanych z inteligentnych liczników, jednak technologia ta stwarza problemy. Dane Departamentu Bezpieczeństwa Energetycznego i Net Zero (DESNZ) pokazują, iż ponad cztery miliony inteligentnych liczników nie działa.

W październiku ubiegłego roku Komisja Rachunków Publicznych (PAC) ostrzegł, iż szacunkowo siedem milionów węzłów komunikacyjnych (część inteligentnych liczników energii elektrycznej) będzie wymagało wymiany, ponieważ stracą one funkcjonalność, gdy Komunikacja mobilna 2G i 3G sieci są zamknięte. Na blogu opublikowanym w lutym ubiegłego rokuTechUK zauważył, iż Virgin Media O2, która w 2013 r. podpisała 15-letni kontrakt na zapewnianie łączności z inteligentnymi licznikami, nie ma na razie planów wycofywania 3G i istnieją plany modernizacji 4G.

Jeśli chodzi o sieć, PAC stwierdził, iż kilkaset tysięcy domów znajduje się poza rozległą siecią obejmującą zasięgiem inteligentnych liczników w całej Wielkiej Brytanii. DESNZ powiedział PAC, iż firma Data and Communications Company (DCC), która gromadzi dane z inteligentnych liczników, rozważa wykorzystanie usług szerokopasmowego Internetu w domu konsumenta. Jednakże opracowanie tego zajmie trochę czasu i jest to jedna z wielu rozważanych opcji.

Zbieranie danych

Według stanu na marzec 2023 r. DCC poinformowało, iż gromadzi dane z 18,7 mln inteligentnych liczników drugiej generacji (Smet2). Jednakże w dalszym ciągu zainstalowanych jest ponad 11,6 mln liczników starszej generacji (Smet1). Zgłaszano, iż starsze urządzenia tracą łączność, gdy konsument zmienia dostawcę energii. W przypadku niektórych nowszych urządzeń Smet2 również wystąpiły problemy z łącznością. Po utracie łączności liczników nie można już zdalnie odczytać.

Obserwatorzy branży ostrzegają, iż dostawcy energii mają za cel wprowadzenie nowych inteligentnych liczników, ale nie ma zachęt, aby nakłonić ich do naprawy lub wymiany wadliwych urządzeń.

Istnieje wiele doniesień o konsumentach borykających się z trudnościami finansowymi z powodu uszkodzonych lub niepodłączonych inteligentnych liczników.



Source link

Idź do oryginalnego materiału