Nowy most nad Dunajcem pnie się w górę! Przeprawa w Nowym Sączu gotowa już w przyszłym roku [Zdjęcia]

1 miesiąc temu

Roboty budowlańców związane z modernizacja linii 104 nie zwalniają. W Nowym Sączu trwa budowa nowego mostu kolejowego. Dzięki temu pociągi do Krakowa pojadą szybciej. Dziś już widać zarys nowej konstrukcji. – Gotowe są już podpory, na których układany jest szalunek pod adekwatną konstrukcję obiektu. Nowa przeprawa połączy oba brzegi w przyszłym roku – czytamy w komunikacie PKP. W połączeniu z realizacją przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. innych zadań objętych Krajowym Programem Kolejowym możliwy będzie dojazd z centrum Krakowa do Zakopanego w czasie 90 – 100 minut, a do Nowego Sącza w czasie około godziny. Linia będzie wykorzystywana również w ruchu dalekobieżnym, co jest szczególnie istotne w kontekście ruchu turystycznego.

Budowa mostu kolejowego w Nowy Sączu jest kolejnym etapem modernizacji linii kolejowej 104 (Chabówka – Nowy Sącz). To część projektu Podłęże-Piekiełko, największej inwestycji kolejowej na południu Polski. w tej chwili prace budowlane toczą się na czterech innych fragmentach tej linii kolejowej (Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte, Rabka Zaryte – Mszana Dolna). Pomiędzy miejscowościami Męcina i Mordarka wydrążony będzie tunel o długości 3,8 km. Dzięki niemu skrócą się podróże. W Nowym Sączu, Rabce Zdroju i Mszanie Dolnej wykonawcy pracują przy nowych mostach, wiaduktach stacjach i przystankach. Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2029 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. Projekt finansowany jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

default

fot. Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Idź do oryginalnego materiału