
To kluczowa inwestycja, która ma odmienić układ komunikacyjny całej Sądecczyzny. Dzisiaj, 10 października, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie poinformował o przedłużeniu terminu składania ofert w przetargu na budowę nowego połączenia DK 87 z DW 969 wraz z mostem na Dunajcu. Decyzja ma na celu umożliwienie wykonawcom dokładniejszego przygotowania ofert, co może przełożyć się na większą konkurencyjność i lepsze warunki realizacji inwestycji.
Oficjalna zmiana ogłoszenia w systemie TED
Jak wynika z oficjalnego ogłoszenia opublikowanego 10 października 2025 roku w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (TED, nr 665317-2025), Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie wprowadził aktualizację terminów w postępowaniu przetargowym. Nowy termin składania ofert wyznaczono na 6 listopada 2025 roku o godzinie 10:00, a ich otwarcie zaplanowano godzinę później – o 11:00. Wykonawcy pozostaną związani złożonymi ofertami do 5 marca 2026 roku. Zmiana ta została oficjalnie zgłoszona w systemie e- Zamówienia oraz w publikacji TED pod numerem 195/2025.
Sejmik przyspiesza i zwiększa finansowanie
Kilka dni temu Sejmik Województwa Małopolskiego – na wniosek Zarządu pod kierunkiem marszałka Łukasza Smółki – przesunął z 2026 roku na 2025 rok kwotę 15,8 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone na szybszą wypłatę odszkodowań dla właścicieli nieruchomości przejętych pod budowę nowego mostu i drogi. To oznacza, iż projekt zyskuje realne tempo i nabiera coraz bardziej konkretnego kształtu. O decyzji Sejmiku poinformował m.in. radny Wojciech Piech – pełnomocnik marszałka ds. rynku pracy i przedsiębiorczości.

– Przesunięcie terminu postępowania przetargowego to standardowa praktyka w przypadku tak dużych i skomplikowanych inwestycji, jak ta warta około 300 milionów złotych. Firmy zainteresowane udziałem w przetargu zgłosiły około 500 pytań, co jest typowe dla tego typu zadań. Cieszymy się i dziękujemy Panu Marszałkowi za realizację kluczowej inwestycji, jaką jest budowa połączenia drogi krajowej nr 87 z drogą wojewódzką nr 969 wraz z mostem na Dunajcu w Nowym Sączu i gminie Chełmiec. To niezwykle istotny projekt dla naszego regionu. Przed nami jednak kolejne wyzwanie – budowa wschodniej obwodnicy Nowego Sącza. Niestety, przygotowania do tej inwestycji, zapowiadanej przez prezydenta Ludomira Handzla w lutym 2020 roku, postępują zbyt wolno. Brak dokumentacji dla części zadań opóźnia realizację tego projektu. Co więcej, przy tej inwestycji nie możemy liczyć na wsparcie województwa małopolskiego, ponieważ cały jej przebieg znajduje się na terenie miasta, co uniemożliwia zaangażowanie inwestora zastępczego – mówi Kamil Olesiak, radny Nowego Sącza.
Budżet inwestycji robi wrażenie
Sejmik zwiększył również całkowite nakłady finansowe na tę strategiczną inwestycję o 55,4 mln zł. Łączny budżet wynosi w tej chwili aż 323,4 mln zł, z czego:
- 229,8 mln zł pochodzi z budżetu państwa,
- 84,6 mln zł to środki własne Województwa Małopolskiego,
- 9 mln zł dołożyły samorządy – powiat nowosądecki oraz gminy Chełmiec i Podegrodzie.
Nowa droga i most odmienią region
Projekt obejmuje około 3,5 kilometra nowej drogi, cztery ronda, wiadukt pod linią kolejową, dwa mosty nad potokiem Dąbrówka oraz monumentalny most nad Dunajcem o długości około 160 metrów (z estakadami dojazdowymi choćby 500 metrów). To najważniejszy fragment przyszłej obwodnicy, który ma odciążyć zatłoczony Nowy Sącz i usprawnić komunikację w kierunku Starego Sącza, Nowego Targu i granicy państwa.
Wspólny wysiłek dla Sądecczyzny
Władze województwa podkreślają, iż inwestycja to przykład skutecznej współpracy samorządów na rzecz rozwoju regionu. – To wspólny wysiłek, który pokazuje, iż działając razem możemy skutecznie zmieniać oblicze komunikacyjne Sądecczyzny i całej Małopolski – zaznaczają przedstawiciele Sejmiku.
Głos z Chełmca: czas na konkretne zmiany

– Budowa nowego mostu na Dunajcu i połączenia DK87 z DW969 to ogromna szansa nie tylko dla Nowego Sącza, ale także dla całej Gminy Chełmiec. Ta inwestycja wreszcie rozładuje korki, poprawi bezpieczeństwo i otworzy nasz region na nowe możliwości rozwoju. Mówimy o przedsięwzięciu wartym ponad 330 milionów złotych – największym w historii samorządu województwa. To konkretne działania, które mieszkańcy odczują na co dzień – podkreśla Rafał Kmak, radny Gminy Chełmiec.
