25 września br. Mercedes-Benz oficjalnie ogłosił rozpoczęcie przedsprzedaży swojego najnowszego, w pełni elektrycznego modelu CLA w wersji Long-Wheelbase na rynku chińskim. Ten luksusowy elektryczny sedan będzie dostępny w dwóch wariantach, oferując imponujący zasięg i zaawansowane technologie, które mają zredefiniować segment.
Dwa warianty i atrakcyjna cena
Nowy elektryczny Mercedes-Benz CLA będzie dostępny w dwóch wersjach:
- CLA 300 L Ultra-Long Range Edition: w cenie od 259 000 juanów (około 132 000 PLN).
- CLA 300 L Ultra-Long Range Intelligent Edition: w przedsprzedażowej cenie 299 000 juanów (około 152 000 PLN).
Innowacyjna technologia i imponujący zasięg
Zaprezentowany po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w Szanghaju w 2025 roku, w pełni elektryczny CLA z długim rozstawem osi wyróżnia się na tle swojego standardowego odpowiednika. Zbudowany na architekturze elektrycznej 800V, nowy model oferuje zarówno konfiguracje z napędem na tylne koła, jak i na wszystkie koła.
Kluczowe parametry techniczne:
- Zasięg: Do 866 km (według cyklu CLTC).
- Zużycie energii: Zaledwie 10,9 kWh na 100 km.
- Skrzynia biegów: Dwubiegowa przekładnia.
Takie wyniki stawiają nowego CLA w czołówce najbardziej wydajnych pojazdów elektrycznych na rynku.
Design i wymiary: Elegancja w powiększonym wydaniu
Design elektrycznego CLA z długim rozstawem osi nawiązuje do estetyki standardowego modelu. Przód pojazdu zdobi duży, trapezoidalny grill z licznymi podświetlanymi logo marki, w tym centralną gwiazdą Mercedesa. Zarówno przednie, jak i tylne światła wyposażono w charakterystyczne diody LED do jazdy dziennej w kształcie trójramiennej gwiazdy.
Wersja produkowana w Chinach ma powiększone wymiary w porównaniu do modelu standardowego, co przekłada się na większy komfort wewnątrz: * Długość: 4 763 mm * Szerokość: 1 856 mm * Wysokość: 1 469 mm * Rozstaw osi: 2 830 mm (o 40 mm więcej niż w wersji standardowej)
Nowoczesne wnętrze i system MB.OS
Wnętrze nowego CLA zostało całkowicie przeprojektowane i wyposażone w układ trzech ekranów:
- 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników LCD.
- 14,6-calowy centralny ekran systemu informacyjno-rozrywkowego.
- Opcjonalny 14-calowy ekran dla pasażera.
Całość jest napędzana przez najnowszy system operacyjny MB.OS od Mercedes-Benz, który oferuje asystenta głosowego opartego na sztucznej inteligencji oraz łączność 5G. Co ciekawe, za rozwój inteligentnego systemu wspomagania kierowcy oraz systemu informacyjno-rozrywkowego odpowiadał głównie zespół badawczo-rozwojowy Mercedes-Benz w Chinach.
Osiągi i technologia ładowania
Pod maską, wariant z pojedynczym silnikiem i napędem na tylne koła oferuje maksymalną moc 268 koni mechanicznych, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 96 km/h w 6,6 sekundy. Wersja z napędem na wszystkie koła może pochwalić się łączną mocą 349 koni mechanicznych i przyspieszeniem do 96 km/h w zaledwie 4,8 sekundy.
Energię dostarcza bateria litowo-trójskładnikowa o pojemności 85 kWh. Dzięki architekturze 800V, maksymalna moc ładowania wynosi aż 325 kW, co pozwala na uzyskanie dodatkowych 325 km zasięgu w zaledwie 10 minut.
Pojazd jest również wyposażony w zaawansowany system wspomagania kierowcy L2++, opracowany we współpracy z chińskim startupem Momenta, co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu podróży.
Źródło: https://carnewschina.com
Leszek B. Ślazyk
e-mail: [email protected]
© www.chiny24.com