Podczas IX Sesji Rady Powiatu Łowickiego, która odbyła się w poniedziałek, 18 listopada, radni przyjęli uchwałę dotyczącą wysokości opłat za usuwanie pojazdów z dróg, ich przechowywanie na parkingach strzeżonych oraz kosztów w przypadku odstąpienia od realizacji usunięcia pojazdu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym, usuwanie pojazdów i prowadzenie parkingów strzeżonych to zadania należące do powiatów. W powiecie łowickim zadania te realizowane są przez jednostki organizacyjne starostwa lub podmioty wyłonione w ramach zamówień publicznych.
Podstawą ustalenia nowych stawek były faktyczne koszty usuwania i przechowywania pojazdów na terenie powiatu, określone na podstawie szczegółowego rozpoznania rynku.
Przyjęte kwoty mają odzwierciedlać rzeczywiste nakłady ponoszone na realizację tych usług, co ma zapewnić równowagę między wydatkami powiatu a obciążeniami dla obywateli.
Nowe regulacje mają na celu uporządkowanie kwestii finansowych związanych z obsługą usuwania pojazdów z dróg oraz zapewnienie sprawnego funkcjonowania parkingów strzeżonych. Szczegóły dotyczące stawek zostaną niedługo opublikow