Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki pakietów reklamowych oraz reklam w wybranych stacjach radiowych, w tym Radia ZET. Zmiany, które wejdą w życie 10 lutego 2025 roku, są odpowiedzią na dynamicznie rosnący popyt na czas reklamowy w ofercie Grupy.
Nowe ceny będą dotyczyć m.in. pakietów Audio ZET Boost (+3,0%) i Audio ZET (+2,5%), a także Radia ZET (+3,6%)*. Obejmą pasma od poniedziałku do piątku między godziną 6:00 a 20:00.
Zmiany są efektem olbrzymiego zainteresowania klientów przestrzenią reklamową w naszych stacjach radiowych. Według danych Kantar Media rok do roku cennikowe wydatki na reklamę w Grupie Eurozet wzrosły o ponad 21 proc., podczas gdy średni wzrost rynku w 2024 roku wyniósł ponad 8 proc., a naszej krakowskiej konkurencji – niecałe 5 proc.** – komentuje Maciej Moszczyński, dyrektor biura reklamy Grupy Eurozet.
Wysoka dynamika wzrostu przychodów jest skorelowana z dobrymi wynikami słuchalności. Miniony rok przyniósł wzrost zasięgu dziennego stacji radiowych Grupy Eurozet. Szczególnie jest to zauważalne w grupach docelowych najbardziej atrakcyjnych dla reklamodawców, czyli np. wśród osób aktywnych zawodowo zamieszkałych w większych miastach.
Przykładowo:
– Zasięg dzienny stacji radiowych wchodzących w skład pakietu Audio ZET Boost w grupie wiekowej 25-59, miasta 50 tys.+, wzrósł o 3,6 proc. rok do roku, co przekłada się na dotarcie do niemal 34 proc. odbiorców***;
– Radio ZET osiągnęło imponujący wzrost zasięgu dziennego o 13,7 proc., docierając do niemal 15 proc. słuchaczy w tej samej grupie demograficznej.
Grupa Eurozet jest w tej chwili właścicielem największego portfolio radiowego w Polsce, w skład którego wchodzi 9 rozgłośni, w tym ogólnopolskie Radio ZET, stacje muzyczne oparte na różnych formatach od CHR Dance po klasykę rocka oraz TOK FM – radio w formacie news&talk. Różnorodność oferty programowej pozwala docierać szeroko do wielu grup odbiorców o odmiennej charakterystyce demograficznych. Według danych badania Radio Track za okres X-XII 2024 wszystkich stacji Grupy Eurozet słucha codziennie ponad 7,4 mln osób.****
Źródła: * Zmiana średnich cen w paśmie 6-20, pn-nd ** Kantar Media, wydatki reklamowe 2024 vs 2023, koszty cennikowe, nadawcy: cały rynek, Grupa Eurozet, Grupa RMF *** Radio Track Kantar Polska, zasięg dzienny, X-XII 2024 vs X-XII 2023, wszystkie dni tygodnia, 25-59 lat, miasta 50 tys.+ **** Radio Track Kantar Polska, zasięg dzienny, X-XII 2024, wszystkie dni tygodnia, 15+
foto, źródło. Grupa Eurozet