Siedem nowych rynków do 2026 roku
W ramach dalszej ekspansji w Europie NIO planuje rozpocząć działalność w siedmiu krajach: Austrii, Belgii, Czechach, Węgrzech, Luksemburgu, Polsce i Rumunii. Proces ten rozłoży się na lata 2025–2026. W Belgii i Luksemburgu firma będzie współpracować z Hedin Mobility Group – jednym z największych dostawców usług mobilności w Europie. Partnerem na rynkach Austrii i Węgier (od 2025 r.), a także Czech, Polski i Rumunii (do 2026 r.) będzie AutoWallis – lider branży motoryzacyjnej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Strategia wielokanałowa i oferta wielomarkowa
Ekspansja ma być realizowana zgodnie z wielokanałową strategią sprzedaży. NIO zakłada dalszy rozwój modelu bezpośredniego kontaktu z klientem (direct-to-consumer), równocześnie rozwijając współpracę z lokalnymi partnerami.
W nowo otwieranych lokalizacjach NIO zaoferuje pojazdy dwóch marek:
Marka NIO (segment premium):
- NIO EL6 – inteligentny SUV do codziennego użytku,
- NIO EL8 – luksusowy SUV z sześcioma miejscami,
- NIO ET5 – średniej wielkości sedan,
- NIO ET5 Touring – wersja kombi z naciskiem na styl życia.
Marka firefly (segment miejski):
- Nowa marka skierowana do użytkowników miejskich, oferująca kompaktowe, inteligentne pojazdy elektryczne.
Cyfrowe usługi i lokalna ekspertyza
Jak podkreślił Thijs Meijling, szef europejskiego oddziału NIO, każdy nowy rynek został wybrany strategicznie. Firma planuje wdrożenie pełnego pakietu usług – od finansowania, przez serwis, aż po infrastrukturę ładowania i cyfrową obsługę klienta.
“Europa to najważniejszy filar naszej globalnej strategii. Wchodzimy na rynki, gdzie nasz zintegrowany ekosystem może w pełni rozwinąć swój potencjał” – zaznaczył Thijs Meijling.
Partnerzy mają zapewnić użytkownikom standardy znane z dotychczasowych rynków, m.in. w Niemczech, Norwegii i Holandii. Firma liczy, iż dzięki lokalnemu doświadczeniu partnerów i rozbudowanej infrastrukturze sprzedażowo-serwisowej możliwe będzie oferowanie użytkownikom spójnego i wysokiej jakości doświadczenia zakupowego i eksploatacyjnego.
Ekosystem zrównoważonej mobilności
NIO deklaruje, iż jego celem jest budowa trwałego ekosystemu zrównoważonej mobilności w Europie. W ciągu najbliższych tygodni firma zapowiada kolejne ogłoszenia dotyczące wybranych rynków europejskich.
Globalna obecność i rozwój technologiczny
Założona w 2014 roku firma NIO prowadzi działalność w Chinach, Europie i na Bliskim Wschodzie. Do końca kwietnia 2025 roku dostarczyła łącznie 737558 pojazdów. Firma posiada ponad 9900 patentów oraz opracowała własny zestaw rozwiązań technologicznych – NIO Full Stack, obejmujący 12 kluczowych obszarów technologicznych.
NIO dysponuje centrami badawczo-rozwojowymi i zakładami produkcyjnymi m.in. w Szanghaju, Hefei, San Jose, Monachium, Oxfordzie i Budapeszcie.
Zobacz również:- NIO Firefly: Mały, Wściekły i Elektryczny
- Elektryki BYD z ultraszybkim ładowaniem za 30 tys. dolarów
- BYD znowu wyprzedza Teslę – sprzedaż BEV w Q1 2025 wyższa o prawie 24%
- Rekord BEV w Polsce. Nissan Leaf, Tesla i BMW i3 rządzą na rynku wtórnym
Źródło: NIO (komunikat prasowy).