NIO i CATL: partnerstwo w zakresie rozwoju sieci wymiany baterii (V2G)

enerad.pl 7 godzin temu

Współpraca technologiczna i kapitałowa

W ramach porozumienia CATL zamierza zainwestować do 2,5 miliarda RMB (w przybliżeniu: 1,4 mld PLN) w NIO Power, co dodatkowo umocni relacje między firmami. Dzięki połączeniu sił w obszarze technologii, finansów i biznesu partnerzy zamierzają stworzyć najbardziej zaawansowaną sieć wymiany baterii dla samochodów osobowych.

Porozumienie zostało podpisane przez Yang Juna, dyrektora generalnego działu Battery Swap Business w CATL oraz dr. Shen Fei, starszego wiceprezesa NIO. W ceremonii udział wzięli także William Li, założyciel, przewodniczący i dyrektor generalny NIO oraz dr Robin Zeng, założyciel, przewodniczący i dyrektor generalny CATL.

Rozwój infrastruktury wymiany baterii

Firmy planują zintegrowanie swoich sieci wymiany baterii (V2G) i ujednolicenie standardów technologicznych, co ma ułatwić użytkownikom pojazdów elektrycznych dostęp do szybkich i efektywnych rozwiązań. CATL wesprze NIO w rozbudowie sieci wymiany baterii, a jej standardy techniczne „Choco-Swap” zostaną wdrożone w nowo opracowanych modelach marki Firefly należącej do NIO.

Dzięki temu użytkownicy będą mogli korzystać zarówno z infrastruktury NIO, jak i CATL, co zwiększy wygodę i dostępność usług. Dodatkowo obie firmy zamierzają wspólnie pracować nad opracowaniem i wdrożeniem krajowych standardów technologii wymiany baterii w Chinach, co umożliwi ich zastosowanie w szerszej gamie pojazdów elektrycznych.

Zobacz również:

  • Rynek wymiany baterii w EV osiągnie 31 mld USD do 2033 r. Czy technologia zawita także do Polski?

Wpływ na rynek pojazdów elektrycznych

William Li, CEO NIO, podkreślił znaczenie współpracy z CATL:

„Strategiczne partnerstwo między NIO i CATL otwiera nowy rozdział w rozwoju technologii wymiany baterii. Dzięki wsparciu CATL, sieć NIO będzie mogła rozszerzyć swoją obecność na kolejne regiony i oferować jeszcze lepsze usługi.”

Z kolei Robin Zeng, CEO CATL, dodał:

„Nasze partnerstwo z NIO Power to kamień milowy w innowacyjnej współpracy na całym łańcuchu wartości. Wspólne działania pozwolą stworzyć inteligentną sieć energetyczną, która zwiększy efektywność i bezpieczeństwo użytkowania pojazdów elektrycznych.”

Plany rozbudowy sieci Power Swap

Obecnie NIO posiada 3 172 stacje wymiany baterii, które obejmują 18 głównych autostrad oraz 14 kluczowych aglomeracji miejskich. Do końca czerwca 2025 roku sieć NIO obejmie ponad 1 200 jednostek administracyjnych na poziomie powiatowym w 14 prowincjach Chin, w tym Pekin, Szanghaj i Guangdong. Natomiast do końca grudnia 2025 roku infrastruktura zostanie rozszerzona do ponad 2 300 jednostek administracyjnych w 27 prowincjach.

Współpraca NIO i CATL ma nie tylko przyspieszyć (o ile jeszcze można) rozwój sektora EV w Chinach, ale także stworzyć bardziej zrównoważone i efektywne modele zarządzania energią dla całej branży.

Źródło: NIO.

Idź do oryginalnego materiału