Najbardziej angażująca strona miasta w Polsce

bogatyregion.pl 2 godzin temu

Wyniki mierzone m.in. w liczbach reakcji, dyskusji oraz zasięgach publikacji w mediach społecznościowych przyniosły Gdyni nagrodę „Złotego Lajka”! Miejskie strony okazały się najlepsze w kategorii dotyczącej najbardziej angażującej komunikacji w sieci spośród wszystkich polskich miast i gmin. Wyróżnienie wręczono podczas organizowanego m.in. przez Związek Miast Polskich kongresu Local-SoMe’25 we Wrocławiu.

Treści, ich wyniki i sposób interakcji z mieszkańcami (i nie tylko) w mediach społecznościowych Gdyni to czynniki, które zadecydowały o nagrodzeniu miasta.

Rada Programowa tematycznego kongresu Local-SoMe przeanalizowała wszystkie samorządowe strony w Polsce działające na platformach takich jak Facebook, Instagram, X czy YouTube. Korzystając z narzędzi analitycznych, zestawiono najważniejsze liczby, które – zebrane w całość – określają wprost skuteczność komunikowania w sieci.

– Z naszej perspektywy to nagroda doceniająca tych, którzy potrafią opowiadać o swojej gminie, mieście czy urzędzie miejskim. Nie tylko opowiadać, nie tylko „sprzedawać”, ale też tak naprawdę słuchać i odpowiadać. Dla tych, którzy rozumieją, iż dziś mieszkańcy nie czekają na biuletyn informacyjny. (…) „Złoty Lajk” to wyróżnienie dla tych, którzy robią social media – w samorządach lepiej niż niejeden influencer. Rolki, posty, stories, ale z misją. To coś, czego nie da się nigdzie indziej, w żadnym biznesie powtórzyć – mówił o nagrodach Michał Fedorowicz, przewodniczący europejskiego kolektywu analitycznego Res Futura, członek Rady Programowej Local-SoMe.

Zadecydowały liczby i wyniki

Przedstawiciele prowadzącego miejską komunikację w sieci Wydziału Komunikacji i Informacji Urzędu Miasta Gdyni odebrali „Złotego Lajka” podczas gali towarzyszącej wspomnianemu kongresowi. To „Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i internecie w kategorii – content profil miejski”.

O wygranej w tej kategorii zadecydował przygotowany przez radę programową algorytm – wszystkie z analizowanych miast otrzymywały punktację w kilkunastu podkategoriach dotyczących konkretnych liczb i wyników. To między innymi:

  • liczba publikacji (wskaźnik określający aktywność w sieci)
  • liczba publikowanych treści wideo i generowane przez nie zaangażowanie (interakcje użytkowników);
  • przyrost społeczności, czyli liczby obserwujących i procentowy wzrost;
  • wskaźnik zaangażowania (liczba interakcji zestawiona z liczbą obserwujących);
  • całkowita liczba interakcji przy treściach;
  • ekwiwalent reklamowy, tzw. AVE
  • ocena merytorycznej wartości treści (klarowności, tonu i jakości wizualnej);
  • ocena reagowania na sytuacje kryzysowe i etyki komunikacji (szybkość, przejrzystość reakcji, transparentność, unikanie manipulacji).

Tutaj znajdziesz Gdynię w mediach społecznościowych

Przypomnijmy, iż w tej chwili miasto prowadzi komunikację w mediach społecznościowych z wykorzystaniem kilku platform:

  • Facebook (@Gdynia) – największa strona społecznościowa Gdyni, ponad 201 tysięcy obserwujących oraz ponad 86 tysięcy osób w tematycznej grupie „Gdynia w obiektywie”; w strukturze Urzędu Miasta jest też prowadzony oficjalna strona reprezentująca Prezydent Miasta Gdyni (ponad 5,7 tysiąca obserwujących), która pozostanie zasobem miejskim;
  • Instagram (
    ) – strona licząca ponad 92 tysiące obserwujących;
  • YouTube (@umgdynia) – oficjalny miejski kanał z ponad 9 tysiącami subskrypcji, na którym są publikowane treści wideo, które można znaleźć także na stronie miasta, www.gdynia.pl oraz transmisje niektórych wydarzeń współorganizowanych przez miasto;
  • X (@MiastoGdynia) – gromadzący ponad 20 tysięcy obserwujących kanał na popularnej platformie do tzw. mikroblogowania (dawniej Twitter);
  • TikTok (@gdynia.official) – „najmłodszy” kanał komunikacji na platformie opartej o krótkie wideo, które gromadzi ponad 1,6 tysiąca obserwujących.

Nagrodzono najskuteczniejszych z całej Polski

Warto dodać, iż uhonorowanie wyników oficjalnych stron miasta w mediach społecznościowych to nie jedyny lokalny akcent tegorocznego Local-SoMe. W kategorii „Najlepszy profil radnego miasta” nagrodzono Jakuba Ubycha – wiceprzewodniczącego Rady Miasta Gdyni, który na co dzień komunikuje się z mieszkańcami m.in. przez facebookową stronę „Jakub Ubych – Życie Radnego Miasta #wgdyni”.

Złote Lajki 2025 otrzymali:

Złoty Lajk Love

  • Video Miasto – Zakopane
  • Video Metropolia – Łódź
  • Content Miasto – Gdynia
  • Content Metropolia – Bydgoszcz

Złoty Lajk Osobowość

  • Marszałek – Olgierd Geblewicz marszałek Województwa Zachodniopomorskiego
  • Prezydent miasto woj – Aleksandra Dulkiewicz prezydent Gdańska
  • Prezydent miasta – Arkadiusz Chęciński Prezydent Sosnowca
  • Burmistrz – Tomasz Szczerba burmistrz Wojkowic
  • Radny – Jakub Ubych radny Miasta Gdyni

Złoty Lajk Region

  • Złoty Lajk Województwo – Zachodniopomorskie/ Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
  • Złoty Lajk Powiat – Powiat Inowrocławski
  • Złoty Lajk Region Kultura – Łódzkie/ Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
  • Złoty Lajk Region Turystyka – Dolnośląskie/ Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Złoty Lajk Unicorn

  • Złoty Lajk Algorytm – Województwo Opolskie/ Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
  • Złoty Lajk Reżyser – Mariusz Musiałowski (burmistrz Kleczewa)
  • Złoty Lajk Mieszkańcy – Ciechocinek
  • Złoty Lajk Social Media Ninja – Szczecinek
  • Złoty Lajk Post Roku – Legionowo
  • Złoty Lajk Europa 2025 – Warszawa
  • Złoty Lajk Samorządowy Local-SoMe 2025 – Wrocław

Więcej informacji o metodologii rankingu i branych pod uwagę czynnikach oceny można znaleźć na stronie localsome.pl.

Kamil Złoch
UM Gdynia

Idź do oryginalnego materiału