Wyniki mierzone m.in. w liczbach reakcji, dyskusji oraz zasięgach publikacji w mediach społecznościowych przyniosły Gdyni nagrodę „Złotego Lajka”! Miejskie strony okazały się najlepsze w kategorii dotyczącej najbardziej angażującej komunikacji w sieci spośród wszystkich polskich miast i gmin. Wyróżnienie wręczono podczas organizowanego m.in. przez Związek Miast Polskich kongresu Local-SoMe’25 we Wrocławiu.
- Zadecydowały liczby
- Tutaj znajdziesz Gdynię w mediach społecznościowych
- Nagrodzono najskuteczniejszych z całej Polski
Treści, ich wyniki i sposób interakcji z mieszkańcami (i nie tylko) w mediach społecznościowych Gdyni to czynniki, które zadecydowały o nagrodzeniu miasta.
Rada Programowa tematycznego kongresu Local-SoMe przeanalizowała wszystkie samorządowe strony w Polsce działające na platformach takich jak Facebook, Instagram, X czy YouTube. Korzystając z narzędzi analitycznych, zestawiono najważniejsze liczby, które – zebrane w całość – określają wprost skuteczność komunikowania w sieci.
– Z naszej perspektywy to nagroda doceniająca tych, którzy potrafią opowiadać o swojej gminie, mieście czy urzędzie miejskim. Nie tylko opowiadać, nie tylko „sprzedawać”, ale też tak naprawdę słuchać i odpowiadać. Dla tych, którzy rozumieją, iż dziś mieszkańcy nie czekają na biuletyn informacyjny. (…) „Złoty Lajk” to wyróżnienie dla tych, którzy robią social media – w samorządach lepiej niż niejeden influencer. Rolki, posty, stories, ale z misją. To coś, czego nie da się nigdzie indziej, w żadnym biznesie powtórzyć – mówił o nagrodach Michał Fedorowicz, przewodniczący europejskiego kolektywu analitycznego Res Futura, członek Rady Programowej Local-SoMe.
Zadecydowały liczby i wyniki
Przedstawiciele prowadzącego miejską komunikację w sieci Wydziału Komunikacji i Informacji Urzędu Miasta Gdyni odebrali „Złotego Lajka” podczas gali towarzyszącej wspomnianemu kongresowi. To „Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i internecie w kategorii – content profil miejski”.
O wygranej w tej kategorii zadecydował przygotowany przez radę programową algorytm – wszystkie z analizowanych miast otrzymywały punktację w kilkunastu podkategoriach dotyczących konkretnych liczb i wyników. To między innymi:
- liczba publikacji (wskaźnik określający aktywność w sieci)
- liczba publikowanych treści wideo i generowane przez nie zaangażowanie (interakcje użytkowników);
- przyrost społeczności, czyli liczby obserwujących i procentowy wzrost;
- wskaźnik zaangażowania (liczba interakcji zestawiona z liczbą obserwujących);
- całkowita liczba interakcji przy treściach;
- ekwiwalent reklamowy, tzw. AVE
- ocena merytorycznej wartości treści (klarowności, tonu i jakości wizualnej);
- ocena reagowania na sytuacje kryzysowe i etyki komunikacji (szybkość, przejrzystość reakcji, transparentność, unikanie manipulacji).
Tutaj znajdziesz Gdynię w mediach społecznościowych
Przypomnijmy, iż w tej chwili miasto prowadzi komunikację w mediach społecznościowych z wykorzystaniem kilku platform:
- Facebook (@Gdynia) – największa strona społecznościowa Gdyni, ponad 201 tysięcy obserwujących oraz ponad 86 tysięcy osób w tematycznej grupie „Gdynia w obiektywie”; w strukturze Urzędu Miasta jest też prowadzony oficjalna strona reprezentująca Prezydent Miasta Gdyni (ponad 5,7 tysiąca obserwujących), która pozostanie zasobem miejskim;
- Instagram (
) – strona licząca ponad 92 tysiące obserwujących;
- YouTube (@umgdynia) – oficjalny miejski kanał z ponad 9 tysiącami subskrypcji, na którym są publikowane treści wideo, które można znaleźć także na stronie miasta, www.gdynia.pl oraz transmisje niektórych wydarzeń współorganizowanych przez miasto;
- X (@MiastoGdynia) – gromadzący ponad 20 tysięcy obserwujących kanał na popularnej platformie do tzw. mikroblogowania (dawniej Twitter);
- TikTok (@gdynia.official) – „najmłodszy” kanał komunikacji na platformie opartej o krótkie wideo, które gromadzi ponad 1,6 tysiąca obserwujących.
Nagrodzono najskuteczniejszych z całej Polski
Warto dodać, iż uhonorowanie wyników oficjalnych stron miasta w mediach społecznościowych to nie jedyny lokalny akcent tegorocznego Local-SoMe. W kategorii „Najlepszy profil radnego miasta” nagrodzono Jakuba Ubycha – wiceprzewodniczącego Rady Miasta Gdyni, który na co dzień komunikuje się z mieszkańcami m.in. przez facebookową stronę „Jakub Ubych – Życie Radnego Miasta #wgdyni”.
Złote Lajki 2025 otrzymali:
Złoty Lajk Love
- Video Miasto – Zakopane
- Video Metropolia – Łódź
- Content Miasto – Gdynia
- Content Metropolia – Bydgoszcz
Złoty Lajk Osobowość
- Marszałek – Olgierd Geblewicz marszałek Województwa Zachodniopomorskiego
- Prezydent miasto woj – Aleksandra Dulkiewicz prezydent Gdańska
- Prezydent miasta – Arkadiusz Chęciński Prezydent Sosnowca
- Burmistrz – Tomasz Szczerba burmistrz Wojkowic
- Radny – Jakub Ubych radny Miasta Gdyni
Złoty Lajk Region
- Złoty Lajk Województwo – Zachodniopomorskie/ Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
- Złoty Lajk Powiat – Powiat Inowrocławski
- Złoty Lajk Region Kultura – Łódzkie/ Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego
- Złoty Lajk Region Turystyka – Dolnośląskie/ Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Złoty Lajk Unicorn
- Złoty Lajk Algorytm – Województwo Opolskie/ Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
- Złoty Lajk Reżyser – Mariusz Musiałowski (burmistrz Kleczewa)
- Złoty Lajk Mieszkańcy – Ciechocinek
- Złoty Lajk Social Media Ninja – Szczecinek
- Złoty Lajk Post Roku – Legionowo
- Złoty Lajk Europa 2025 – Warszawa
- Złoty Lajk Samorządowy Local-SoMe 2025 – Wrocław
Więcej informacji o metodologii rankingu i branych pod uwagę czynnikach oceny można znaleźć na stronie localsome.pl.
Kamil Złoch
UM Gdynia


![Koniec dekady bez zmian. Ostrołęka z nowymi stawkami podatku od nieruchomości – radni zdecydowali! [ZDJĘCIA]](https://www.eostroleka.pl/luba/dane/pliki/zdjecia/2025/sesja_podatki.jpg)












