Suwnice STS (ang. Ship-To-Shore) mają 96 m wysokości, tyle co 30-piętrowy wieżowiec. Mogą podnieść na wysokość 55 m kontener o masie 65 ton (tyle waży 10 dorosłych słoni). Po podniesieniu wysięgnika ich zasięg wynosi 140 m. Pozwala to na obsługę kontenerów ustawionych w 26 rzędach, a to oznacza, iż radzą sobie z największymi kontenerowcami na świecie.
Wyposażenie suwnic w zaawansowane systemy automatyzacji i zastosowanie nowoczesnych technologii, przeładunki można wykonywać precyzyjnie, szybciej i efektywniej.
Trzy suwnice STS wpływają do Portu Gdańsk
Na nabrzeżu T3 będzie też 20 automatycznych suwnic aRMG, zdalnie sterowanych i zasilanych z odnawialnych źródeł energii. Dzięki temu obniży się emisja CO2. 12 z nich już zainstalowano, cztery przechodzą testy.
Nowe nabrzeże ma 717 m długości i 17,5 m głębokości, jest przystosowane do obsługi największych statków kontenerowych. Zwiększyło powierzchnię terminalu o 36 ha. Po zakończeniu inwestycji zdolność przeładunkowa wzrośnie do 4,5 mln TEU rocznie.
Realizacja zadania sprawi, iż Baltic Hub stanie się jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie terminali kontenerowych w Europie.
Przeczytaj także: Kolejna inwestycja w Porcie Gdańsk. Jest kontrakt