Zarząd Województwa Łódzkiego planuje ogłosić trzy nabory wniosków dotyczące programów wspierających finansowo realizację projektów w sołectwach: "Granty sołeckie", "Nasza infrastruktura sołecka" oraz "Nasze świetlice sołeckie".
Zgłoszenia do naboru mogą składać Sołtysi z terenu województwa łódzkiego, w imieniu swojego sołectwa.
Wypełnione i podpisane przez Sołtysa zgłoszenie, opatrzone pieczątką sołectwa należy przesłać do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego lub złożyć na biurze podawczym urzędu.
Zgłoszenia powinny dotyczyć projektów planowanych do realizacji w 2025 roku i odnosić się do zadań własnych gminy zgodnie z art. 7 ustawy o samorządzie gminnym.
W ramach wymienionych programów można uzyskać pomoc finansową w formie dotacji w wysokości:
- do 15 000 zł w programie "Granty sołeckie",
- do 100 000 zł w programie "Nasza infrastruktura sołecka",
- do 200 000 zł w programie "Nasza świetlica sołecka".
Zgłoszenia będą podlegały ocenie formalnej oraz ocenie merytorycznej na podstawie której zostaną przyznane punkty decydujące o możliwości uzyskania dofinansowania.