PKP PLK modernizuje 26 przejazdów kolejowych w Małopolsce, inwestując ponad 33 mln zł z funduszy UE. Prace mają na celu poprawę bezpieczeństwa i usprawnienie ruchu.
Prace Modernizacyjne na Przejazdach Kolejowych
PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) zmodernizują sygnalizację i systemy sterowania ruchem na 26 przejazdach kolejowych w Małopolsce. Celem jest zwiększenie bezpieczeństwa i płynności ruchu. Inwestycja o wartości ponad 33 mln zł będzie finansowana z funduszy UE w ramach Krajowego Planu Odbudowy.
Planowane Etapy Realizacji Inwestycji
Dorota Szalacha, rzeczniczka prasowa PKP PLK, przekazała informację iż w tym miesiącu rozpoczęły się prace na pięciu przejazdach kolejowych w Barcicach, Rytrze i Muszynie na linii Tarnów – Leluchów. Za miesiąc modernizacje obejmą kolejne cztery przejazdy na tej trasie: w Cieniawie, Kamionce Wielkiej i Nowym Sączu. Stopniowo będą również modernizowane pozostałe 17 przejazdów, w tym na liniach Stróże – Krościenko, Kalwaria Zebrzydowska – Bielsko-Biała oraz Kraków Płaszów – Oświęcim.
Źródła Finansowania i Priorytety Bezpieczeństwa
Inwestycja, której wartość przekracza 33 mln zł, będzie finansowana z funduszy europejskich w ramach Krajowego Planu Odbudowy. „Wymienimy stare i zużyte urządzenia na nowe. Prace związane z poprawą bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych zakończymy w drugim kwartale przyszłego roku,” ogłosiła przedstawicielka PLK.
Dorota Szalacha zaznaczyła, iż bezpieczeństwo jest dla spółki priorytetem. Dlatego od wielu lat konsekwentnie korzysta ze środków unijnych i krajowych, aby modernizować przejazdy kolejowo-drogowe.
Dotychczasowe Modernizacje w Małopolsce
W Małopolsce zamontowano nowe rogatki i sygnalizatory w kilkudziesięciu miejscach na tzw. kolejowej Zakopiance, w tym w Kalwarii Zebrzydowskiej, Suchej Beskidzkiej, Makowie Podhalańskim, Jordanowie, Chabówce, Nowym Targu i Zakopanem.