Ministerstwo Sportu i Turystyki pracuje nad strategią rozwoju turystyki

2 tygodni temu
Fot. Radio Doxa

Ministerstwo Sportu i Turystyki rozpoczyna prace nad stworzeniem dużej strategii rozwoju turystyki w Polsce. W skład tej strategii mają wchodzić też te mniejsze, wojewódzkie strategie. Chodzi o to, by pokazać miejsca atrakcyjne turystycznie, czasem nieoczywiste, które mogą stać się marką.

– Stawiamy sobie za cel, by Polska była liderem turystyki środkowej Europy. Mamy dwa cele. Po pierwsze, zbudować markę Polski i zwiększyć liczbę turystów, którzy przyjeżdżają do Polski. I to stale rośnie. A po drugie stworzyć takie produkty turystyczne dla rodaków, żeby każdy chciał przyjemnie spędzić czas urlopowy czy weekendowy w Polsce zachwycając się nowymi miejscami. Po przecież sami nie wiemy jeszcze wiele o Polsce. I dla nas kluczem jest to żeby to oferty były przygotowywane równolegle – i Polkom i Polakom i były świetnymi ofertami dla turystów zagranicznych – mówił w Niemodlinie Piotr Borys, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

– kooperacja z Opolską Regionalną Organizacją Turystyczną w tym roku wchodzi na taki nowy poziom. Zdecydowaliśmy się wspólnie, iż w tym roku pokusimy się o pewną diagnozę ruchu turystycznego. Zrobimy takie bardzo poważne pogłębione badanie żeby móc promować region i wiedzieć co jest dla turystów najistotniejsze. Dlatego z przyjemnością wpiszemy się w prace Ministerstwa Sportu i Turystyki bo uważamy, iż sensowa strategia, strategie regionalne i powiązana z nimi strategia krajowa to bardzo istotny element. To porządku i wyznacza nam pewne kierunki – dodaje marszałek regionu Szymon Ogłaza.

Najnowsze badania pokazują, iż rok 2025 może być przełomowy dla Polskiej turystyki. Statystyki pokazują, iż zainteresowanie turystyką rośnie i to w wielu jej aspektach.

Piotr Borys, Szymon Ogłaza:

autor: MGP

Idź do oryginalnego materiału