Milanówek ma nowe logo. Znak graficzny nawiązuje do liścia dębu, charakterystycznego elementu herbu miasta, który symbolizuje wartości ekologiczne, piękno przyrody i krajobrazu.- Wprowadzane logo pełni natomiast funkcję promocyjną – wspiera działania marketingowe, inicjatywy kulturalne oraz wizualną komunikację Milanówka - wyjaśnia burmistrz Artur Niedziński.Krok w stronę skutecznej komunikacji wizualnej- Inicjatywa ta zrodziła się kilka lat temu z zaangażowania mieszkańców działających w społecznej Radzie ds. Estetyki Miasta, którzy dostrzegli potrzebę stworzenia graficznego znaku promującego Milanówek w sposób spójny, profesjonalny i zgodny z duchem współczesności – informuje milanowski magistrat.Ratusz zlecił proces projektowy, który zaowocował powstaniem znaku graficznego wyłonionego w 2017 roku przez Radę ds. Estetyki spośród kilku profesjonalnych propozycji. Miasto zawarło umowę z autorką projektu i nabyło pełne prawo do znaku i księgi identyfikacji wizualnej. Niestety wtedy logo nie zostało oficjalnie wdrożone.- Po ponownym nawiązaniu kontaktu z autorką projektu, możliwe stało się skuteczne dokończenie rozpoczętego wcześniej procesu. To istotny krok, który potwierdza nasze zaangażowanie w racjonalne i odpowiedzialne zarządzanie środkami publicznymi – tłumaczy Artur Niedziński, burmistrz miasta-ogrodu.Zapewnia, iż herb Milanówka pozostaje niezmiennie oficjalnym symbolem miasta , który będzie „wykorzystywany w kontekstach urzędowych i podczas wydarzeń o charakterze podniosłym”.- Wprowadzane logo pełni natomiast funkcję promocyjną – wspiera działania marketingowe, inicjatywy kulturalne oraz wizualną komunikację Milanówka – dodaje Artur Niedziński.Większa funkcjonalność i rozpoznawalnośćWładze Milanówka zapewniają, iż dzięki nowoczesnej, uproszczonej formie oraz zgodności z zasadami projektowania graficznego, znak ten będzie znacznie łatwiejszy do stosowania na różnorodnych nośnikach, co z pewnością zwiększy jego funkcjonalność i rozpoznawalność.- Nowe logo czerpie inspirację z estetyki art déco – nurtu, który stanowi istotny element dziedzictwa Milanówka. W tym roku świętujemy stulecie sukcesu wybitnego rzeźbiarza Jana Szczepkowskiego, który w 1925 roku zdobył Grand Prix na Międzynarodowej Wystawie Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu. To właśnie w Milanówku – w willi „Waleria” – artysta tworzył swoje dzieła. Styl art déco obecny jest już w przestrzeni miejskiej, m.in. w muralu Polskiej Niepodległości przy Teatrze Letnim, a teraz także w nowym logo miasta – tłumaczą urzędnicy.Projekt nowego znaku graficznego został przedstawiony do zaopiniowania przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Mazowieckiego Konserwatora Zabytków.- Obie instytucje nie zgłosiły żadnych zastrzeżeń, co potwierdza, iż wprowadzenie logo odbywa się zgodnie z obowiązującymi standardami – deklaruje milanowski ratusz.Czytaj też: