Mercedes-Benz Trucks uruchamia produkcję nowej generacji elektrycznego eActros 400 w Wörth

enerad.pl 11 godzin temu

W niemieckiej fabryce Mercedes-Benz Trucks w Wörth uruchomiono seryjną produkcję drugiej generacji elektrycznego samochodu ciężarowego eActros 400. To kolejny krok firmy Daimler Truck AG w kierunku dekarbonizacji transportu drogowego i rozwoju oferty pojazdów zeroemisyjnych.

Nowa generacja eActros 400 – najważniejsze parametry

eActros 400 wyposażony jest w dwa akumulatory LFP o pojemności 207 kWh każdy, co daje łączną pojemność zainstalowaną 414 kWh. Zależnie od konfiguracji i profilu użytkowania, pojazd może pokonać do ok. 480 km na jednym ładowaniu (przy temperaturze 20°C i częściowym załadunku). Standardowa moc ładowania to do 400 kW (CCS2), a naładowanie akumulatorów od 10% do 80% zajmuje około 46 minut.

Wersja eActros 600, z trzema akumulatorami o łącznej pojemności 621 kWh, oferuje zasięg do 500 km bez doładowania i jeszcze większe możliwości w zależności od warunków eksploatacyjnych.

Elastyczna produkcja i wsparcie innych zakładów Daimler Truck

Nowe modele powstają na tej samej linii montażowej co spalinowe ciężarówki serii A, co pozwala na elastyczne dostosowanie produkcji do zmieniającego się popytu. W odróżnieniu od pierwszej generacji eActros, proces elektryfikacji nowej wersji odbywa się w całości w głównej hali produkcyjnej, bez konieczności korzystania z oddzielnego Future Truck Center.

W produkcję zaangażowane są także inne niemieckie zakłady Daimler Truck – w Mannheim, Kassel i Gaggenau – dostarczające najważniejsze elementy układu napędowego, w tym elektryczną oś i komponenty przekładni.

Oferta dla różnych zastosowań i przewagi rynkowe

Mercedes-Benz Trucks zamierza oferować eActros 400 z dwoma akumulatorami oraz eActros 600 z trzema, w wersjach ciągnika siodłowego lub podwozia pod zabudowę, a także z różnymi typami kabin. Lżejsza wersja eActros 400 zapewnia ponad 3 tony większą ładowność niż eActros 600 – osiągając ponad 25 ton, co jest porównywalne z klasycznymi dieslami.

W trzecim kwartale 2025 roku Mercedes-Benz Trucks osiągnął niemal 50% udziału w europejskim rynku ciężkich elektrycznych ciężarówek, potwierdzając pozycję lidera w tym segmencie.

Fabryka w Wörth i strategia zrównoważonego rozwoju

Zakład w Wörth, największa fabryka ciężarówek Mercedes-Benz, działa od 1963 roku i zatrudnia ok. 10 000 osób. Od 2021 roku produkuje także elektryczne ciężarówki, a od końca 2024 roku – eActros 600 do transportu dalekobieżnego.

Mercedes-Benz Trucks, jako część Daimler Truck AG, konsekwentnie rozwija napędy bateryjne i wodorowe, cyfrowe usługi oraz procesy produkcyjne przyjazne środowisku, wspierając tym samym transformację sektora transportowego na bardziej zrównoważony.

Źródło: Daimler Truck

Idź do oryginalnego materiału