eActros 600: Nowy etap elektryfikacji transportu ciężkiego w Europie
Mercedes-Benz eActros 600, w pełni elektryczna ciężarówka niemieckiego producenta, dynamicznie zdobywa pozycję na rynku europejskim. W ostatnich miesiącach pojazd został dostarczony klientom w ponad 15 krajach, w tym m.in. w Niemczech, Norwegii, Włoszech, Francji, Rumunii, Belgii, Holandii, Austrii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. eActros 600 wykorzystywany jest zarówno w klasycznym transporcie dalekobieżnym, jak i w specjalistycznych zadaniach logistycznych.
Przykłady wdrożeń w europejskich flotach
Niemcy: Logistik Schmitt
Firma Logistik Schmitt, specjalizująca się w transporcie i logistyce kontraktowej, odebrała w lipcu pierwsze pięć z planowanych 23 pojazdów eActros 600. Rozszerza tym samym działalność na międzynarodowe przewozy dalekobieżne z wykorzystaniem pojazdów elektrycznych.
Holandia: Simon Loos
Przewoźnik Simon Loos wdrożył dwa eActros 600 do obsługi sieci handlowej Lidl. Dzięki nowemu modelowi możliwe jest realizowanie tras do 500 km, rozszerzając zakres dotychczasowych operacji.
Belgia: Milktrans
VM-Milktrans i Sovedo Logistics, firmy działające w logistyce mleka, otrzymały dwa z sześciu zamówionych eActros 600. To pierwsze wdrożenie tego modelu w Belgii.
Austria: Friedl
Rodzinna firma Friedl, specjalizująca się w transporcie krajowym i międzynarodowym, korzysta już z pierwszego elektrycznego eActros 600 w przewozach dalekobieżnych.
Francja: TRANSPORTS DEROCQ
TRANSPORTS DEROCQ, przewoźnik z północnej Francji, rozpoczął eksploatację eActros 600 w lipcu, stawiając na rozwój zrównoważonej mobilności w segmencie transportu chłodniczego.
Wielka Brytania: HIVED
Firma HIVED, specjalizująca się w dostawach paczek, powiększyła flotę o dwa z dziewięciu planowanych eActros 600. Pojazdy obsługują sieć średniodystansową na terenie Wielkiej Brytanii.
Szwajcaria: Emmi Group
Emmi Group, największy szwajcarski przetwórca mleka, wdrożył pierwszy egzemplarz eActros 600 w czerwcu.
Włochy: BRIGO
BRIGO – Breathe New Energy, pionier transportu zeroemisyjnego we Włoszech, wzmocnił flotę o pięć pojazdów Mercedes-Benz (trzy eActros 600 i dwa eActros 300). Przekazanie odbyło się podczas otwarcia pierwszego włoskiego hubu ładowania firmy Milence, będącej wspólnym przedsięwzięciem Daimler Truck, TRATON GROUP i Volvo Group.
Najważniejsze cechy techniczne eActros 600
- Pojemność akumulatorów: 3 baterie po 207 kWh każda (łącznie 621 kWh, technologia LFP)
- Zasięg: do 500 km bez doładowania (przy masie całkowitej zestawu 40 ton)
- Możliwość przejechania ponad 1 000 km dziennie dzięki doładowaniu podczas przerw kierowcy
- Wytrzymałość: do 1,2 mln km w ciągu 10 lat eksploatacji (po tym czasie stan baterii powyżej 80%)
- Ładowność: ok. 22 tony z naczepą standardową w UE, dopuszczalna masa całkowita zestawu do 44 ton
eActros 600 został zaprojektowany z myślą o trwałości i wydajności porównywalnej z konwencjonalnymi ciężarówkami spalinowymi. Pojazd zdobył tytuł „International Truck of the Year 2025”, przyznawany przez organizację International Truck of the Year (IToY) zrzeszającą 24 dziennikarzy branżowych z Europy.
Zobacz również:
- Dachser wdraża elektryczne ciężarówki eActros 600 do transportu dalekobieżnego
- DHL i Mercedes-Benz stawiają na model subskrypcyjny Hylane. 30 elektrycznych ciężarówek eActros 600 trafi do floty DHL
Źródło: Daimler Truck Newsroom