26 października br. japońska Mazda oficjalnie zaprezentowała w Chinach Mazdę EZ-6, nowy sedan średniej wielkości zbudowany na platformie hybrydowej ChanganEPA. Samochód ten oparto zatem o rozwiązania opracowane przez Chińczyków.
EZ-6, według przedstawicieli Mazdy, wzorniczo osadzona jest w firmowej „filozofii projektowania KODO”. Dwa nowe kolory, „księżycowa szarość” i „promienne złoto”, wykorzystują nano pigmenty.
EZ-6 nadano sylwetkę sylwetkę fastback. Model ten posiada spojler typu ducktail, który unosi się gdy auto rozwija prędkość powyżej 90 km / h.
Pojazd mierzący 4 921 mm długości, 1 890 mm szerokości i 1 485 mm wysokości, z rozstawem osi 2 895 mm, zapewnia kierowcy i pasażerom więcej miejsca w porównaniu z modelami Deepal SL03 i L07 firmy Changan.
Wewnątrz EZ-6 znajduje się 14,6-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, cyfrowy zestaw wskaźników i 50-calowy wyświetlacz AR Head-up (AR-HUD). Sercem systemu cyfrowego auta jest mikroprocesor Qualcomm Snapdragon 8155, który integruje funkcje klimatyzacji, regulacji siedzeń i rozrywki. Dodatkowe funkcje obejmują m.in. 64-kolorowy system oświetlenia, czy 14-głośnikowy system audio Sony. Dostępny jest również nieotwierany panoramiczny szyberdach i czterostrefowa aktywacja głosowa.
Mazda zamontowała selektor napędu na kolumnie kierownicy, zwalniając miejsce na konsoli środkowej, która zawiera dwa gniazda do bezprzewodowego ładowania telefonu.
Wersja EV ma tylny silnik o mocy 190 kW i dwie opcje akumulatorów: pakiet 56,1 kWh zapewniający zasięg 480 km CLTC i pakiet 68,8 kWh zapewniający zasięg 600 km. Oba akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) ładują się od 30% do 80% w 15 minut.
Wersja EREV wyposażona jest w silnik 1.5L JL473QJ o mocy 70 kW, połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW. Dwie konfiguracje akumulatorów oferują zasięg elektryczny 130 km lub 200 km i maksymalny łączny zasięg 1 301 km. Akumulator ładuje się od 30% do 80% w ciągu 20 minut.
Mazda oferuje system wspomagania kierowcy L2.5 z adaptacyjnym tempomatem, zdalnym parkowaniem i ponad 150 scenariuszami parkowania do codziennej jazdy. Mazda ogłosiła również plany wypuszczenia kolejnego modelu NEV w 2025 roku, rozszerzającego ofertę pojazdów elektrycznych tej marki.
Ceny siedmiu różnych wersji EZ-6 wahają się od 139 800 (ok. 78 800PLN) do 179 800 juanów (ok. 101 500 PLN). EZ-6 oferuje zarówno wersje w pełni elektryczne (BEV), jak i o zwiększonym zasięgu (EREV).
Źródło: https://carnewschina.com
Leszek B. Ślazyk
e-mail: [email protected]
© www.chiny24.com