W 2023 r. wzdłuż 50 m DK28 i na niej samej pojawiły się szczeliny o długości do 15 m i szerokości od kilku do 20 cm. W kolejnych miesiącach po zamknięciu odcinka jeszcze pogłębiały się, obejmując prawie 100 m jezdni. w tej chwili prowadzone zadanie podzielono na kilka etapów. Na początek zaplanowano usunięcie warstwy ziemi do głębokości 2 m. Następnie, co dzieje się obecnie, obszar zostanie wzmocniony poprzez instalację gwoździ gruntowych – łącznie 49 elementów o długości 16 m każdy. Zainstalowano już 25 gwoździ, równocześnie przygotowywane jest zbrojenie i szalunek konstrukcji o długości ponad 70 m, której zadaniem będzie połączenie wszystkich gwoździ i ustabilizowanie skarpy.
Jak przebiegają te prace? Zobacz poniższe materiały:
Zapowiadaliśmy wczoraj rozpoczęcie "gwoździowania" na osuwisku w #KasinaWielka i oto relacja z tych prac
Żeby ustabilizować stok na czas prac wbijemy w niego 49 gwoździ i mikropali, każdy z nich długości 16 m
@GDDKiA
@MI_GOV_PL
pic.twitter.com/iL40MulloX
Na tak wzmocniony teren wjedzie ciężki sprzęt, który posłuży do instalacji 100 pali o średnicy 80 cm i długości 20 m. Następnie na palach powstanie żelbetowy ruszt i na takiej konstrukcji, a nie bezpośrednio na gruncie, oparta zostanie odbudowana trasa.
Droga krajowa nr 28
Cała ma 350 km długości, biegnąc przez woj. podkarpackie i małopolskie.
Przeczytaj także: Elektrownia jądrowa. Wielkie elementy dotrą na budowę morzem