Ma ułatwić wymianę informacji w zarządzaniu kryzysowym. Startuje „Soteria”

3 dni temu
Fot. Radio Doxa

Umożliwia bezpośredni kontakt pracowników administracji odpowiedzialnych za ochronę ludności i obronę cywilną z zespołem ekspertów w zakresie zarządzania kryzysowego. Opolski Urząd Wojewódzki uruchomił innowacyjną platformę wymiany informacji pod nazwą „Soteria”.

– Platforma jest przeznaczona jest pracowników administracji rządowej i samorządowej, ponieważ zdiagnozowaliśmy lukę oraz zapotrzebowanie na wiadomości odnośnie zapisów ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej. Trzon grupy specjalistów tworzy zespół powołany zarządzeniem wojewody opolskiej. To będzie ten zespół ekspercki, który będzie odpowiadał na pytania, które mogą być związane z interpretacją oraz przystosowaniem zapisów ustawy na terenie konkretnej gminy – wyjaśnia Wojciech Grzybowski, pełnomocnik wojewody opolskiej do spraw bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego.

Na platformie zawarte są również między innymi ustawy i rozporządzenia związane z zarządzaniem kryzysowym, obroną cywilną i ochroną ludności. Uruchomienie systemu poprzedzone zostało szkoleniami dla pracowników i przedstawicieli samorządów.

Wojciech Grzybowski:

Autor: Anna Kurc

Idź do oryginalnego materiału