Lubin 1945–2025. Wyjątkowy projekt edukacyjny dla uczniów

1 tydzień temu

Od początku września w Muzeum Historycznym w Lubinie trwa wyjątkowy projekt edukacyjny „Lubin 1945–2025”, przygotowany z okazji 80. rocznicy powrotu Lubina do Polski po II wojnie światowej. To unikalna propozycja dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy podczas warsztatów i lekcji muzealnych mogą poznać historię swojego miasta w atrakcyjnej, dostosowanej do wieku formie.

Projekt potrwa do końca października, a dla zainteresowanych szkół wciąż dostępne są jeszcze pojedyncze wolne miejsca. Program zajęć dostosowany do wieku uczniów:

klasy I–III – najmłodsi uczestnicy poznają powojenną historię Lubina poprzez zabawę, zajęcia plastyczne i opowieści o pierwszych osadnikach, którzy przybyli tu po 1945 roku.

klasy IV–VI – dzieci odkrywają, jak wyglądał rozwój miasta w latach 60. i 70., pracując z materiałami źródłowymi i archiwalnymi publikacjami.

klasy VII–VIII oraz szkoły ponadpodstawowe – młodzież zajmuje się analizą wydarzeń historycznych z okresu PRL-u, poznaje działalność opozycji demokratycznej, a także zgłębia okoliczności dramatycznych wydarzeń 31 sierpnia 1982 roku.

Każda lekcja trwa 90 minut i odbywa się w budynku ratusza, zgodnie z harmonogramem: wtorki – klasy I–III, środy – klasy IV–VI, czwartki – klasy VII–VIII oraz szkoły ponadpodstawowe.

Integralną częścią projektu jest także miejska gra terenowa „Lubin 1945–2025”. Uczniowie, korzystając ze specjalnie przygotowanej mapki, samodzielnie odkrywają powojenne losy miasta. Rozwiązując zadania i zagadki historyczne, odwiedzają najważniejsze miejsca, które odegrały istotną rolę w dziejach Lubina. Placówki zainteresowane udziałem proszone są o kontakt telefoniczny pod numerem: 76/749-69-69 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00–16:00).

Projekt „Lubin 1945–2025” został dofinansowany ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach programu „Patriotyzm Jutra”.

Idź do oryginalnego materiału