Lipcowe obrady radnych

2 dni temu

W Ratuszu odbyła się V Sesja Rady Miejskiej Inowrocławia. Podczas obrad rozpatrywano projekty uchwał, między innymi dotyczące budżetu miasta na rok 2024, miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz przedstawiono informację dotyczącą promocji Miasta Inowrocławia na drugie półrocze 2024 roku.

Na początku sesji odbyło się głosowanie za odwołaniem radnych ze składów osobowych stałych komisji Rady Miejskiej Inowrocławia. Głosami większości radnych, dodano ten punkt do porządku obrad, a następnie, decyzją rajców odwołano przewodniczących komisji i ich członków.

Kolejnym punktem obrad było ustalenie nowych składów osobowych stałych komisji Rady Miejskiej Inowrocławia. W ramach głosowania przewodniczącymi komisji zostali:

- Komisja Rewizyjna - Bartłomiej Stanisz;

- Komisja Skarg, Wniosków i Petycji - Grzegorz Olszewski;

- Komisja Uzdrowiskowa - Damian Polak;

- Komisja Budżetu i Finansów - Ewa Podogrodzka;

- Komisja Strategii i Promocji Miasta - Ewa Koman;

- Komisja Ładu Przestrzennego, Gospodarki Nieruchomościami i Spraw Mieszkaniowych - Jacek Bętkowski;

- Komisja Zdrowia, Rodziny i Pomocy Społecznej - Robert Rychwicki;

- Komisja Porządku Publicznego, Bezpieczeństwa Obywateli i Ochrony Środowiska - Renata Napierkowska;

- Komisja Oświaty i Kultury - Jan Gaj;

- Komisja Sportu i Młodzieży - Marcin Skonieczka.

Ponadto radni rozpatrzyli projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Statutowej i Nazewnictwa i ustalili jej skład osobowy. Przewodniczącym komisji został Grzegorz Kaczmarek.

W dalszej części obrad, przedstawiono informację o pracy Prezydenta Miasta Inowrocławia, w tym z wykonania uchwał Rady Miejskiej Inowrocławia.

Następnie, radni podjęli uchwałę dotyczącą zmiany w tegorocznym budżecie Miasta Inowrocławia. Przyjęto także uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Inowrocławia na lata 2024-2034.

Radni uchwalili także projekt uchwały dotyczący określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu udzielania ulg w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny, warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga stanowić będzie pomoc publiczną oraz wskazania organu i osób uprawnionych do udzielania tych ulg.

Pod głosowanie radnych poddano projekt uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych szkół, przedszkoli oraz osób prowadzących wychowanie przedszkolne w innych formach. Podjęta uchwała ma na celu dostosowanie dotychczasowych uregulowań w zakresie dotacji dla niepublicznych placówek.

Ponadto, radni pozytywnie rozpatrzyli uchwałę w sprawie stwierdzenia, iż miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego Miasta Inowrocławia dla obszaru położonego w rejonie ulic: Miechowickiej, Poznańskiej, Jana Kochanowskiego i al. Niepodległości nie narusza ustaleń studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Ponadto, rozstrzygnięto sposób realizacji, zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej należących do zadań własnych gminy, oraz zasadach ich finansowania. Następnie rada uchwaliła miejscowy plan zagospodarowania dla tego obszaru.

W dalszej kolejności uchwalono projekt w sprawie ustalenia regulaminów obiektów i urządzeń użyteczności publicznej na terenie Miasta Inowrocławia, w tym oddanych w trwały zarząd. Regulacji w tym zakresie wymaga między innymi planowany montaż wodno-dmuchanych urządzeń dla mieszkańców na placu imprez przy ul. Wierzbińskiego, który ma powstać jeszcze tego lata.

Na koniec radni przyjęli informację w zakresie promocji Miasta Inowrocławia na drugie półrocze 2024 roku.

 

Idź do oryginalnego materiału